1 As a result/To begin with, there are lots of advantages to using biofuels. For example/As, they cause less pollution than fossil fuels. 2 Some people feel that/One argument against biofuels are better for the environment therefore/ because they release less carbon dioxide which is a greenhouse gas. 3 All in all/In contrast, some people argue that biofuels cause habitat loss for wildlife. Moreover/ For instance, animals lose their homes when land is cleared to grow crops for biofuels.
I study english because it allows me to expand the boundaries of the world. This is an opportunity to learn more and more interesting people from around the world and is an opportunity to do more useful things in my life. English is the language of the world and I want to speak it perfectly!
Объяснение:
(перевод) Я изучаю английский, потому что он позволяет мне расширять границы мира. Это возможность узнать больше и больше интересных людей со всего мира и возможность делать больше полезных дел в своей жизни. Английский - это язык мира, и я хочу говорить на нем в совершенстве!
Вопрос с хвостиком образуется таким образом:
вс глагол/ модальный глагол/глагол to be + not если исходное предложение утвердительное + подлежащее
Например: He is a teacher (утвердительное предложение) - He is a teacher, isn’t he? (вопрос с хвостиком поставили в отрицание)
He isn’t a teacher (отрицательное предложение) - He isn’t a teacher, is he? (вопрос с хвостиком поставили в утвердительную форму)
Ещё примеры:
Со вс глаголами
I like swimming, don’t I?
He loves books, doesn’t he?
С модальными глаголами:
We can write, can’t we?
She can play football, can’t she?
1. …, don’t I?
2. …, isn’t he?
3. …., will not we? (won’t we?)
4. …, didn’t he?