1. Define the following oppositions and say what grammatical categories they constitute: go: : went, goose :: geese, is done :: has been done, did :: have done
will have : : will be having, film : : films, boy : : boy’s, waiter :: waitress,
2. Do the morphemic analysis of the following words:
disadvantaged, stronger.
3. Arrange the words in groups, their grammatical form being taken into consideration:
Will speak, went, sends, has come, is done, men, knives, built, are reading, broke, longer, illustrated, biggest.
Перевод:
- Привет! Как учеба?- И тебе привет! Да все хорошо. - Я слышал, ваш класс выиграл конкурс.Это так?- О да! Мы действительно старались!- Поздравляю А что у вас в школе?- Мы провели комедийное мероприятие.- На какую тему?- "Все краски школьной жизни".- Интересно. Как оно Супер! Все смеялись. Видимо, действительно неплохо вышло.- Ясно. Рад что мы пообщались.- Я тоже. До встречи!- До встречи!