В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

1. Прочитайте и устно переведите весь текст. Письменно переведите абзацы 1,2,3.

2. Выпишите из всего текста слова с окончанием - s и определите, какую функцию выполняет это окончание:

а) глагола 3-го лица единственного числа в Present Simple Tense;

в) множественного числа имени существительного;

с) притяжательного падежа имени существительного.

London's Places of Interest

London is not only the political, economic and cultural centre of the United Kingdom. It is the main tourist attraction of the country. There are a lot of places of interest in London which attract thousands of tourists every year. They usually want to see Westminster Abbey, the Houses of Parliament, Buckingham Palace, St. Paul's Cathedral, the Tower of London.

Westminster is now the political centre of London. In the 11th century King Edward the Confessor decided to build a great abbey church there. There are many royal tombs in the Abbey and memorials to famous men and women. Аll the coronations have taken place in the Abbey.

During the reign of Edward the Confessor the Palace of Westminster was built, too. It was the royal residence and also the country's main court. The Parliament met here since the 16th till the 19th century. The present Houses of Parliament were built after the fire in the Palace of Westminster in 1834. There are two houses in the Parliament: the House of Lords and the House of Commons.St. Stephen's Tower of the Houses of Parliament contains the famous Big Ben.

Buckingham Palace is the Queen's official London residence. Londoners usually watch the Changing of the Guards in the forecourt of the palace. It lasts about 30 minutes.

St Paul's Cathedral is Sir Christopher Wren's masterpiece. It was built from 1675 to 1709. It is crowned with a huge dome. There are many memorials in the Cathedral, including memorials to Wellington and Nelson.

The Tower of London is associated with many important events in the British history. It used to be a fortress, a palace, a prison, a mint. The White Tower was built by William the Conqueror to protect the city.

London is noted for its museums and art galleries. Among them are the National Gallery, the National Portrait Gallery, the Tate, the Museum of London, the Museum of Moving Image, Madame Tussaud's Museum and many others.

3. Выпишите из текста предложения с глаголом to be в Present Simple Tense и напишите их вопросительной и отрицательной формах.

4. Выпишите из текста предложения с глаголом to have в Present Simple Tense и напишите их вопросительной и отрицательной формах.

5. Выпишите из текста предложения, в которых употребляются местоимения и укажите их тип.

6. Выпишите из текста прилагательные и наречия, образуйте их степени сравнения.

7. Выпишите из текста существительные

а) в ед.числе и поставьте их во множественное число

в) во мн.числе и поставьте их в единственное число

8. Выпишите из текста конструкции с предлогом of и переведите их на русский язык.

9. ответьте на вопросы по тексту.

ВОПРОСЫ:

1. What are the main tourist attractions in London?

2. What is Westminster Abbey noted for?

3. What is the history of the Houses of Parliament?

4. What is Buckingham Palace?

5. What is St. Paul's Cathedral famous for?

6. What is the Tower of London associated with?

7. What world-famous museums are there in London?

Показать ответ
Ответ:
nyragka
nyragka
05.02.2020 03:14

Перевод текста

ЗАПОМИНАЮЩИЕ УСТРОЙСТВА (ЗУ)

Архитектура компьютерной системы организована вокруг основного/первичного ЗУ, поскольку через него должны проходить все данные и инструкции, используемые компьютерной системой. Наше обсуждение блоков компьютерной системы начнется с функций основного и вс ЗУ. Это ведет к исследованию центрального процессора и от него к рассмотрению устройств ввода и вывода. Следовательно, последовательность, в которой мы будем описывать функциональные блоки цифрового компьютера, такова: 1) запоминающие устройства, первичное и вторичное (основное и вс центральный процессор; 3) устройства ввода и вывода.

Бывают основные и вс запоминающие устройства. Оба вида устройств содержат данные и инструкции для обработки данных. Данные и инструкции должны поступать в основное ЗУ и из него.

Основное ЗУ также называется оперативным или внутренним ЗУ. Специальные функции внутреннего ЗУ заключаются в том, чтобы содержать (хранить): 1) все данные, подлежащие обработке; 2) промежуточные результаты обработки; 3) окончательные результаты обработки; 4) все инструкции, необходимые для текущего процесса. Другое название основного ЗУ - память, из-за сходства с функцией человеческого мозга. Тем не менее, компьютерная память отличается от человеческой в важных аспектах. Память компьютера должна быть сохранять очень большое количество комбинаций символов, не забывая и не меняя никаких деталей. Она должна быть в состоянии быстро найти все ее содержимое по требованию.

ответы на вопросы

1. What are the functional units of a digital computer?

The functional units of a digital computer are: 1) storage units, primary and secondary; 2) central processing unit; 3) input and output units.

2. What units make up the central processing unit? (в данном фрагменте текста нет ответа на этот вопрос)

The central processing unit consists of the control unit (CU) and the arithmetical-logical unit (ALU).

3. How is computer system organized?

The basic organization of a computer system includes input devices, processing, and output devices.

4. What are the two main types of storage units?

The two main types of storage units are  primary storage and secondary storage.

5. What do they contain?

They contain data and the instructions for processing the data.

0,0(0 оценок)
Ответ:
Our mentality, mindset and beliefs are formed while we grow up. We are influenced by books, films, politics and people around us. It is obvious that people with whom we we have a close relationship have the most significant impact on us. Let us take a closer look and invesigate whether our friends affect us more than our family when we are young.

On the one hand, friends definitely affect our personality. We choose people who later become our friends and in some way our choice shapes our future. They influence us when we share and adopt their points of view, attitudes to things and, moreover, they often become our main sources of information and, therefore, we learn plenty of things from their perspective.

On the other hand, there is a famous saying that we don't choose our parents and family, however everyone spends a significant part of their life with family members whether they like it or not. As young people absorb everything they face and are easily influenced, they, therefore, are under great influence of their families too because they communicate on daily basis.

In conclusion, as a whole, teenagers are equally influenced by both family and friends. However, in certain cases, one influence can outweigh another.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота