1. Раскройте скобки: 1) Fred (give) the book to Mike as soon as he (read) it.
2) I (walk) the dog when I (do) my homework.
3) If the weather (be) fine, we (go) for a picnic.
4) He (meet) Ann if he (have) time.
5) I (not have) . lunch until my friend (come) .
6) Wait till he (come) back from America.
7) While my Mom (cook) dinner, I (clean) the room.
В понедельник у нас четыре урока. Первый урок - русский язык. Начало в 8.30. Я выхожу из дома в 8.00 и прихожу за несколько минут до звонка. Нахожу класс на 2-м этаже. На этом уроке мы пишем диктант и выполняем упражнения. Ник идет к доске. Он знает свой урок и получает пятерку.
Второй урок - английский. На этом уроке мы говорим по-английски, читаем тексты и слушаем диалоги. Учитель заставляет нас повторять новые слова несколько раз. Она говорит: «Ни боли, ни выгоды». Мы очень голодны и после второго урока идем в столовую. Я ем бутерброд и выпиваю чашку чая.
1) How do you fix your glasses?
Where do you usually have your glasses fixed?
2) Last time I tried to repair my own car, I got injured.
Do you hear that noise? You should have the car repaired.
3) I went to have my nails done .
My mom did my nails.
II. Заполните пропуски с данных слов. Слова необходимо преобразовать и расставить в нужном порядке. Обращайте внимание на перевод:
1) We can have the walls painted or we can do it ourselves.
2) Do you want me to drive you to get your leg massaged?
3) My son is in pain, he has just had his tooth removed!
4) For our mom’s birthday we had a big cake baked at the best bakery.
5) I called her, but she couldn’t talk. She was having her hair cut.
6) Are you hungry? We may get pizza delivered.
7) My brother went to get his brakes checked.