1. Robert learns French at the University. 2. My sister has three children.
3. I’d like my friends to come to my birthday party.
4. It usually takes me an hour to clean the flat.
5. I like this white bag most of all.
6. He is absent from the lesson because he is ill.
7. On Sunday I go out with my best friend.
8. These are my pupils’ exercise-books.
9. Nick reads about a hundred pages a day.
10. I’ve got some strawberry jam.
думай , покупай локально! люди, которые хотят защитить окружающую среду, обычно заботятся о происхождении своей пищи. пища поступает от местных производителей, это нормально, но страны, где фермеры выращивают экзотические фрукты, часто находятся в тысячах километров от наших магазинов. хорошим примером является киви, доставляемый самолетом из новой зеландии. ящики с фруктами прибывают в наши аэропорты, и грузовики ждут, чтобы доставить их в супермаркеты. супермаркеты, которые этот продукт, часто бывают за городом, поэтому люди с киви должны ездить туда. в общем, это много ящиков и топливо много отходов. импортные продукты вредны для окружающей среды.
I
1) Many houses were built last year.
2) Tests were checked by the teacher yesterday. (Were tests checked by the teacher yesterday?)
3) Everything was taken into the room.
4.1) An advice was given last Sunday.
II
1) A new medicine was prescribed by the doctor.
2) An important e-mail was recieved by me.
3) A little boy was attacked by a dog.
4) Honey was gathered by bees.
III
1) We were given concert tickets.
2) Students were invited on football competitions.
3) Were children left home?
4) This article was not read on lesson.
Объяснение:
Past passive
was/were + V3(ed)