1.
which, where, who, whose, when to join the sentences. (10 points)
1)mike loves halloween. he is eight.
2)christmas is a great holiday. everybody believes in magic.
3)carnival is a popular festival. it is celebrated in many countries.
4)sarah’s favourite food is cake. she likes birthday parties.
5)maslenitsa is held in moscow every year. moscow is a huge city.
2.
name the situation, put the verb in brackets in the correct form, make a question beginning with the word in brackets, make a negative sentence. (30 points)
1)the match … (to start) at 7 o’clock. (what time)
2)they … (to throw) a huge party every year. (how often)
3)she always … (to talk) at the lesson. it makes me nervous. ( when)
4)she already … (to buy) all the products for the party in a supermarket. (where)
5)i … (to clean) the flat since morning and it’s not over yet. (how long)
После лампы чихает, свет гаснет (выключается). Теперь никто (никто) не может видеть, куда отправить письма. В этот момент утка приходит к лампе. Ее зовут Миранда [ми'raends]. Она смотрит на лампу и думает: "как люди могут размещать свои письма без [wid'aut] (без) светильник?"
Она поднимается [klaimz] (взбирается) letterbox и начинает шарлатан [kwaek] (крякать).
Она знахарям и шарлатанам. И люди, которые приходят на публикацию своего письма, говорят: "здесь темно. Где почтовый ящик?"
Но вдруг они слышат, как Миранда, кряканье ['kwaekin] (кряканье). И они думают: "все, все, что кряканье?" (Что это она так крякает?) Они идут туда, где они слышат кряканье.
Они видят, Miranda и letterbox под ней. Они выкладывают свои письма, и они очень счастливы.