2. Combine the sentonces using Conditional 3.
1) I didn't think about the problem. Me situation was tund
2) She didn't work well because of her age.
3) They didn't start earlier. They didn't propre everytrung beforehand
4) We didn't leave the kid alone. He didn't break his arm.
5) The team wasn't tred. They didn't lose
6) Mike didn't collect the information. He didn't make the report earlier.
7) They didn't catch the dog. They didn't hurry
8) The students didn't win the completion I wasn't pleased
Запас слов
Выберите правильный вариант.
1) Все узнают ее маневренность из-за ее отличительного стиля / формы.
2) Она просто плечами и сказала, что ей все равно.
3) Статистический анализ дает очень верные / надежные результаты.
4) Энн вскрикнула / вскрикнула от возбуждения, когда поняла, что сдала экзамены.
5) Во время Второй мировой войны радио было единственным источником / источником информации для людей.
o 6) Жесты / указания рук означают разные вещи в разных культурах.
7) Протестующие собрались / собрались у здания Министерства образования.
8) Она быстро взглянула на людей
по комнате и сразу же ушла.
9) Он понизил голос до шепота / бормотания, чтобы учитель не услышал его.
10) Фильм изображает / иллюстрирует битву за
Марафон.
Взаимодействие с другими людьми
Writing
Task 3. Write a school magazine article about a favourite sport star.
Think about these points before you writo:
1. Name / why famous.
2. Appearance / personality.
I
3. Free-time activities.
4. Writer's feelings about sport star.
You should:
1. Write 4 paragraphs including the information mentioned above,
2. Give your opinion supported by reasons and/or examples.
3. Use keen on; well-known for; to be successful in; popular with, etc.
4. Provides content that relevant to the topic.
5. Write argument with details/examples,
6. Use appropriate grammar structure and complex sentences.
Объяснение: