2. Grammar (9 points). Rewrite the sentences using appropriate modals. a. Mobile phones are not allowed at school. . b. Students are required to wear school uniform at school. . c. It isn’t possible that that is our plane. . d. It wasn’t necessary for you to take a jacket. . e. I advise you to see a dentist. . f. I (buy) more water. (Express regret) g. I’m sure dad (come) home earlier. His car’s here. (Express strong possibility) h. She (go) to the shops. (Express that the action happened, but we don't know) i. They (come) here because of the quarantine. (Express that the action definitely did not happen)
I hope you are doing well. I was trying to call you yesterday but you didn't answer. Is your phone broken, or have you lost it again? Anyway, I wanted to ask if you could come to my birthday party next Saturday. My birthday was actually two weeks ago, but I couldn't have party then because lots of people were on holiday.
I've invited a few people from our swimming club, as well as my friends from school. Do you think your brother is free that day? Please invite him to come too. The party's at my house and starts at 8 p.m.
да
Объяснение:
Изучение Африки европейцами — изучение Африки европейскими путешественниками. Знакомство европейцев с Африкой началось ещё в античности. Античные путешественники изучали Северную Африку; при этом собственно Африкой или Ливией считали континент за пределами Египта, который считался частью Азии. Исследования Африки южнее Сахары активно продолжились в эпоху географических открытий (начиная с XV в.). Основную роль играли португальские мореплаватели: так, Бартоломео Диас в 1488 году достиг Мыса Доброй Надежды, открыв морской путь в Индию и на Дальний восток. При этом знакомство с внутренней частью континента в XVI, XVII и первой половине XVIII вв. оставалось незначительным: основную роль в нём играли работорговцы. В начале XIX в. сведения европейцев об Африке южнее Сахары оставались незначительными. Исследования Южной Африки активно продолжались в 1830-1840 годах, и активно развивались во второй половине XIX вв. во время колониального дележа континента. Большую роль в этом процессе играли поиски истоков Нила.