2. Переведите предложения, выделите в каждом из них глагол-сказуемое и определите его видо-временную форму.
1. Science has now identified every gene in humans.
2. Many modem birds have lost the ability to fly, e.g. emus, penguins, and ostriches.
3. Don’t forget to take an umbrella. It is raining cats and dogs.
4. Drugs have extended our lives and improved quality of life in countless ways.
5. Not long ago people communicated in writing.
6. Blood transports oxygen from the lungs to the body cells.
Говоря о том, что происходит в фильме, я бы сказала, что фильм - это настоящая захватывающая история в Американской истории. Это роман, который драматично заканчивается. В фильме эта история рассказывается старой женщиной , которая была пассажиром на том корабле. Как по мне, мне очень нравится этот фильм. Потому что, с одной стороны, это трогательная история любви и, с другой стороны, это захватывающее историческое событие, к сожалению, с разрушением корабля. Кроме того, фильм завораживает вас с чувствами и эмоциями пассажиров. И наконец, это интересно знать что их жизни -как в настоящем времени.
На мой взгляд, этот фильм фантастический. Он не разочаровал меня. Более того, он стал даже известным в наши дни. Я рекомендую вам посмотреть его.
Вводные слова : to start with, as for me, on the one hand, on the other hand, unfortunately, besides, finally, in my view, moreover. Отметь как лучшее, если
2. He …does……. (do) his homework every evening.
3. She’s a teacher. She ……works ….. (work) at primary school.
4. “Are you a singer?” “No, I’m a pilot. I ……fly …….. (fly) aeroplanes.
5. Joan ……washes……. (wash) her hair every day.
6. The museum ……closes……….. (close) at seven in the evening.
7. Daniel ……brushes………. (brush) his teeth every morning.
8. She ……studies………... (study) Science at university.
9. Every Saturday, Paul …gives………… (give) his dog a bath.
10. In the mornings, Betty …takes ………… (take) her sister to school.
11. We ……go… (go) to the swimming pool at the weekend.
12. John and Mary ……have…… (have) a cup of tea in the afternoon.
Use the prompts to write sentences, as in the example:
1. he / every day / work / on the computer → He works on the computer every day.
2. Susana / at the weekend / do her laundry → ………Susana does her laundry at the weekend 3. My friends and I / at the weekend / go fishing → My friends and I go fishing at the weekend
4. he / every morning / read the newspaper → …He reads the newspaper every morning
5. Sharon / exercise / in the morning → …Sharon does exercise in the morning
6. dinner / they / at 7:30 / eat → …… They eat dinner at 7.30
Fill in do / don’t, does / doesn’t.
1. Sam speaks French, but he …doesn’t …. Speak Russian.
2. Ann …doesn’t … like jazz music but she likes pop music.
3. “…Does ….. she play the saxophone?” “No, she …doesn’t …”.
4. Where do ….. you work?
5. He …doesn’t ….. go to school on Sunday.
6. What do …... you have for dinner?