(2) Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1-16, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1-16.
1. Alistair Cooke as an outstanding journalist HONOUR
2. of the 20th century. Before 1936 Cooke a 15-minute talk London Letter for American listeners on life in Britain. During the Second MAKE
3. World War Alistair Cooke throughout the united States, writing about the lifestyle of ordinary Americans during the war and their attitude towards it. TRAVEL
4. In 1946 Cooke to do another weekly programme Letter from America, in which Cooke ASK
5. presented own view on the most significant HE
6. events of the century. The programme for about sixty years until the 20th of February 2004. BROADCAST
7. Also, Cooke for the Guardian newspaper and as a foreign correspondent for The Times. WRITE
8. In 1952, Cooke the host of CBS's Omnibus, BECOME
9. which was commercial network television ONE
10. series devoted to the arts. Cooke achieved his popularity in the US in this role. GREAT
11. After Cooke's death on March 30, 2004, it ___ that his BBC radio programme Letter from America DECIDE
12. on a website. Colin Webb, Cooke's literary secretary, said that if the people went online, PUT
13. they___ there Cooke's weekly broadcasts over 58 FIND
14. Years. The online archive will give a unique range of topics. Susan Cook Kittredge, Cooke's THEY
15. daughter, was asked if she of this project. APPROVE
16. She hoped that the project a success. BE
(3) Задайте по 1 во к каждому тексту в задании 1( постарайтесь задать разные по типу во
1. Основной предмет, преподаваемый в нашем университете - механика.
2. Вот электронное письмо, адресованное ему.
3. Производимые на нашей фабрике центральные процессоры, экспортируются в несколькие страны.
4. Если пригласят, то он придёт.
5. Мы использовали оборудование, взятое со склада.
6. Контракт, подписанный в году, скоро будет расторгнут.
7. ответил ли ты на все вопросы, что я задал?
8. С ней всегда хорошо обращались.
9. Они исследовали многое.
10. Когда мы просили, они всегда нам.
11. Мой ноутбук был произведён в Германии.
12. Слово, сказанное вовремя, может дать хороший результат.
13. Используя экономично, эти запасы продуктов можно растянуть на месяц.
14. Если я с вежливо, то она
Past participle 2 - это причастие времени, служит для образования времен группы Perfect и страдательного залога(passive voice). Эквивалентно страдательному причастию в русском языке.
Sasha is a really good tango dancer, talented
Sasha is really TALANTED...AT tango dancing.
2 Our teacher wasn’t feeling well but she didn't stop the lesson, continued
Our teacher wasn’t feeling well but she CONTINUEDWITH the lesson.
3 I’ve got no experience at designing clothes, know
I KNOW NOTHING ABOUT/ //DON'T KNOW ANITHING designing clothes at all!
4 Dan couldn’t do his homework on his own so I’ve been helping him. helping
I’ve been HELPNG Dan WITH his homework because he couldn’t do it on his own.
5 No one can learn all that in one day! capable
No one IS CAPABLE OF LEARNING all that in one day!
6 I really hope you find a solution to the problem, succeed
I really hope you SUCCEDED IN FINDING a solution to the problem.