В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География
MRSinn
MRSinn
18.04.2022 23:10 •  Английский язык

2 вариант ГРАММАТИКА

№ 1. Сгруппируйте данные слова по типу ударного слога:
1) case; 2) turn; 3) she; 4) here; 5) cry; 6) her; 7) cup; 8) more; 9) fork; 10) get

№ 2. Образуйте, если возможно, множественное число данных существительных:
1) a mouse; 2) a box; 3) a map; 4) time; 5) an ox; 6) a lady; 7) milk

№ 3. Переведите на русский язык, обращая внимание на притяжательный падеж имён существительных:
1) a doctor’s house; 2) the children’s toys; 3) Max’ son; 4) the engineers’ tables

№ 4. Замените выделенные слова личными местоимениями:
1) The boy is small. 2) My parents are in the garden. 3) The mouse is white.
4) Look at the policeman! 5) We like to walk with the grandmother.

№ 5. Подставьте в каждую пару предложений нужные притяжательные местоимения:
1) I am a student. It is … college. 2) The children are in the park. These are … toys. 3) We like animals. This dog is ….

№ 6. Переведите на русский язык:
1) Those balls are old. 2) This flower is in the kitchen. 3) We open the box ourselves.
4) I do my homework myself.

№ 7. Перечертите таблицу, впишите недостающие формы данных прилагательных:
Положительная степень Сравнительная степень Превосходная степень
shorter
bad
fat
the most beautiful

№ 8. Подставьте в предложения прилагательные, данные в скобках, в нужной форме.
1) My tea is … (hot) 2) Is this car as … as mine? (modern) 3) The daughter is … of all in her group. (small) 4) The sweater is … than the jacket. (short)

№ 9. Подставьте в предложения глаголы to be или to have в нужной форме:
1) She … not busy last Monday. (to be) 2) We … 2 cats. (to have) 3) The children … not … their music lesson tomorrow. (to have) 4) He … a driver. (to be)

КОНТРОЛЬ ПОНИМАНИЯ ТЕКСТА
2 вариант

№ 13. Прочтите текст, пользуясь словарём.
A Kitten Found its Way Home
1) For some years I lived in London and had a small room in the house of Mrs. Brown. She had two daughters; they were school¬girls. In summer the woman usually sent the girls to their grandmother. She lived on a farm a hundred kilometres from London.
2) There was a cat in Mrs. Brown's house. This cat had a kitten. Mrs. Brown decided to send the cat and its kitten to the country too. She put the cat and the kitten into a basket and the girls left London by the morning train.
3) Two days later, Mrs. Brown got a letter from her mother. The old lady wrote that the girls were on the farm, the cat was there too, but the kitten ran away.
4) After two months a dirty kitten ran into Mrs. Brown's house. Mrs. Brown tried to catch it. But the kitten ran under the cupboard. Then Mrs. Brown called it by the kitten's name and the poor cat came out and went up to her.
5) Mrs. Brown brought the kitten into my room and showed it to me. We decided that it was her kitten, but it was very dirty and thin. How did the kitten run a hundred kilometres and find its way in the streets of London? We did not understand it.

№ 14. Напишите номера абзацев, где можно найти ответы на следующие вопросы:
1) How long was the kitten finding its way home?
2) Who wrote a letter to Mrs. Brown?
3) Where was the farm of Mrs. Brown‘s mother?

№ 15. Выпишите номера предложений, соответствующих содержанию текста «A Kitten Found its Way Home»
1) The big cat stayed at the farm.
2) Mister Brown sent the girls to their grandmother.
3) The family of Mrs. Brown lived in Glasgo.
4) The women showed the poor kitten to the author.
5) The girls took the basket with their cat and its young to the grandmother.

№ 16. Заполните пропуски согласно прочитанному тексту.
1) Two months lather a … kitten ran into Mrs. Brown's house.
2) Many … ago I lived in … in the house of Mrs. Brown.
3) The daughters left London by….
4) The dirty kitten ran under ….
5) The girls studied at ….

Показать ответ
Ответ:
Viktor110701
Viktor110701
15.07.2021 07:40
There is no doubt that the lion is the king of beasts. View from the lion Royal, majestic. Huge hairy muzzle, impressive fangs, powerful legs, enduring body - all signs of this king who inspire to fear and respect for subordinates, the other animals.
Anyone Lev right not looking, and all somewhere proudly into the distance. And roars so menacing, as none of the animals. Not the roar and thunder of heaven.
The lion symbolizes strength, courage, and bravery. All myths and legends lion appears formidable and noble and most often wins even in the unequal fight. Leo deserves to be called the king of beasts, because he is the strongest, clever, strong.
0,0(0 оценок)
Ответ:
anarrzayev93p09qob
anarrzayev93p09qob
04.08.2020 17:25
На картине изображены три богатыря — Добрыня Никитич, Илья Муромец и Алёша Попович (главные герои русских былин) . Посередине на вороном коне Илья Муромец, смотрит вдаль из-под ладони, в одной руке у богатыря копье, в другой булатная палица. Слева на белом коне Добрыня Никитич, вынимает меч из ножен. Справа на коне рыжей масти Алёша Попович, держит в руках лук со стрелами. В сравнении со своими товарищами он молод и строен. На боку у Алёши Поповича колчан. Трое богатырей стоят на широкой равнине, переходящей в невысокие холмы, посреди пожухлой травы и изредка проглядывающих маленьких ёлочек. Небо пасмурное и тревожное, означает грозящую богатырям опасность.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота