В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

2b Read and answer the questions. 1 Why do companies develop new promotion techniques?
2 How did the customer make money with this promotion?
3 How did Shell make sure the promotion wouldn't cost them too much money?
4 What evidence is there that Make Money was a successful promotion?

New promotion techniques
Techniques which are used to win customers include coupons, samples, money back, competitions, etc. Many of these techniques are over a hundred years old. New promotion techniques are not often developed and, even when they are, there is always a risk that they will not please customers. So why do companies still try to develop new promotion techniques? The answer is because companies which do develop a successful new promotion can win many customers because they are the first to use the technique.
The oil company Shell invented a new "matching-half promotion called 'Make Money'. Each time people bought a Shell product they were given half of a bank note. If they got
the other half of the note they could get the money for the two halves. So for example,
if they got two halves of a 500 soum note, they could get 500 soum in cash in the Shell
shop. The competition was very successful because it was simple, it was easy to win
and people liked getting cash immediately. Shell liked it because it could control the
amount of money it had to pay. It printed a limited number of matching halves. 'Make
Money' was a very successful promotion and paid for itself many times over. It helped
Shell to increase its sales by 50% over a ten week period. When the promotion was
over, sales remained high for several months. This was because some motorists who
had changed to buy Shell products during the promotion continued to buy them after
the promotion ended.

Показать ответ
Ответ:
fgegegegeegrrfff
fgegegegeegrrfff
24.12.2022 00:48
In the future I want to go to University (В будущем я хочу поступить в университет)
The University has many departments where they can be accepted (В университете есть много отделений, куда можно поступить)
Near the University I saw a lot of beautiful plants and flowers (Возле университета я увидела много красивых растений и цветов)
Every year the University gets a lot of people (С каждым годом в Университет поступают множество людей)
The University is a place where we should strive after school (Университет это место, куда надо стремится после школы)
0,0(0 оценок)
Ответ:
ПУШОК234
ПУШОК234
29.06.2020 09:39
Exercize (упражнение) + book (книга), словосложение, является существительным, переводится как "учебник"
to write (писать) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "писатель"
read (читать) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "читатель"
usual (обычный) + ly, присоединение суффикса, является наречием, переводится как "обычно"
to work (работать) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "рабочий/работник"
to do (делать) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "исполнитель"
black (чёрный) + board (доска), словосложение, является существительным, переводится как "школьная доска"
bad (плохой) + ly, присоединение суффикса, является наречием, переводится как "плохо"
to speak (говорить) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "оратор"
to send (отправлять) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "отправитель"
to take (брать) + er, присоединение суффикса, является существительным, переводится как "берущий"
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота