3. Use the words from the text in the following sentences. 1. Russian is my . . . . . . language. And French is a . . . . . . language for me.
2. Where does your uncle live? He lives in Kolomna. I like this . . . . . . very much.
3. Do you like to . . . . . . films or . . . . . . to music? You know, I like to . . . . . . books.
4. You know that it’s difficult to study English. But, let’s not be . . . . . ..
5. Our textbook has five . . . . . ..Please find . . . . . . two.
It’s good to learn foreign languages! It helps us to explore the world. We learn more about different countries and their traditions, and we can communicate with people who don’t know your native language.
Learning foreign languages helps us to become good specialists. One can read different texts about physics, engineering, economy that tell about the latest results in these fields.
Let’s listen to different students:
Hello! My name is Mike. I’m seventeen. I’m a student of a college of electronic devices. I’m fond of English. It’s the language number 1 in the Internet and in high technologies. I like reading and watching films in English too! It’s fantastic!
Hi! I’m Jane. I’m eighteen. I’m a student of a college of mechanical engineering. I like to study English. It’s interesting to listen to music in English and to find friends via the Internet. I want to tell them about my country and my town and for this I must know the language well. And on every product in the supermarket, you see information in English. So I will need it in my future work, too.
Hello! I’m Peter. I study at a college. I need English very much because our college has international cooperation with students from Canada and Denmark, so I study very hard to take part in the program.
These students know that English is useful for them. However, it is not so easy to study it. But, as English people say, ‘Well begun is half done’. So, let’s not be discouraged.
1. информация, помещенная в компьютер для обработки, должна быть закодирована в единицы и нули.
2. манипулирование этой матрицей требует около 80 миллионов отдельных умножений.
3. ценность предоставления детям свободы программировать компьютеры, а не использовать образовательные программы, довольно спорна.
4. манипулирование этой матрицей требует около 80 миллионов отдельных умножений.
5. fortran стал широко распространенным языком программирования кодирования приложений.
6. системное программное обеспечение сильно зависит от типа используемого прикладного программного обеспечения.
7. на основе той же лазерной технологии, что и компакт-диски, оптические диски предлагают носитель, способный хранить большие объемы данных.
8. учитель просто не может продолжать урок, пока не убедится, что все дети понимают это понятие. но компьютер может.
9. обработка-это операции с данными, которые включают их преобразование в полезную информацию.
10. поклонники беспроводной сети, желающие подключить компьютеры без беспорядка кабелей, увидят новые карты wi-fi, которые обещают большой прирост скорости по сравнению с их предшественниками.