4. What different professions in industry and agriculture, construction and the sphere of services are offered to
young people leaving school?
5. What further education do young people need to
become engineers and technicians, doctors and
teachers, to work in different branches of science?
6. What experience 3 do young people get when they go
to factories or works, farms or offices after leaving
school?
нужно
Я часто мечтаю, что хочу быть королем.,
И тогда я смогу сделать все, что угодно.
Если бы я был королем Испании!,
Я снимал бы шляпу под дождем.
Если бы я был королем Франции,
Я бы не расчесывал волосы для тетушек.
Я думаю, если бы я был королем Греции,
Я сбрасывал бы вещи с каминной полки.
Если бы я был королем Норвегию,
Я бы попросил слона остаться.
Если бы я был царем Вавилона ...
Я оставил бы перчатки расстегнутыми.
Если бы я был королем Тимбуэту ... ,
Я думаю, что сделал бы прекрасные дела.
Если бы я был королем,
Я бы сказал солдатам: "Я король!"
1)
1. My living room is small (F. My living room is large.)
2. A wall unit is opposite the window (T)
3. There are 4 comfortable armchairs and a sofa in my living room. (F. There are 2 armchairs and a sofa in my living room.)
4. There are no posters in my room. (F. There are some posters in my room.)
5. I clean my room every day. (T)
2)
1. a) go
2. b) eats
3. c) is drinking
4. b) is walking
5. a) visit
6. b) went
7. b) bought
8. c) Tuesday
9. a) on
10. a) flat
11. c) 762
12. b) there are
13. b) no, i’m not.
14. b) some
15. a) in