Advertising as persuasion (2) Advertisements want to persuade us to buy particular products. How do they do it? Let’s imagine You’re watching TV. it’s a hot evening. You feel thirsty. You see an advert for a refreshing drink. You see people looking cool and relaxed. You notice the name of the refreshing drink because you think it could be useful for you to satisfy your thirst. Advertisers study how people learn so that they can ‘teach’ them to respond to their advertising. They want us to be interested, to try something, and then to do it again. These are the elements of learning: interest, experience and repetition. If an advert can achieve this, it is successful. If an advert works well, the same technique can be used to advertise different things. So, for example, in winter if the weather is cold and you see a family having a warming cup of tea and feeling cosy, you may be interested and note the name of the tea ... here the same technique is being used as with the cool, refreshing drink. If advertisements are to be learned, there is a need for lots of repetition. But advertisers have to be careful because too much repetition can result in consumer tiredness and the message may fall on ‘deaf ears’. Consumers
learn to generalize from what they have learned. So advertisers sometimes copy a highly successful idea that has been well learned by consumers. For example, the highly successful ‘Weston Tea Country’ advertising for different tea has led to ‘DAEWOO Country’ for automobile dealers and ‘Cadbury Country’ for chocolate bars. Activity 1. Match the text on the left with the text on the right. Соединить половинки предложений + перевод. Предложения писать полностью.
1. You notice the name of the refreshing drink
a. something, and then to do it again.
2. Advertisers study how people learn so that
b. that has been well learned by consumers
3. They want us to be interested, to try
c. they can ‘teach’ them to respond to their advertising.
4. If an advert can achieve this, tiredness
d. too much repetition can result in consumer
5. But advertisers have to be careful because
e. because you think it could be useful for you to satisfy your thirst.
6. Advertisers sometimes copy a highly successful idea
f. it is successful.
Activity 2. Fill in the blanks with the following words: products, relaxed, thirst, elements, achieve, cosy, need, tiredness, highly. Вставить пропущенные слова по смыслу. Предложения писать полностью + перевод.
1. These are the of learning: interest, experience and repetition.
2. You see people looking cool and .
3. So advertisers sometimes copy a successful idea that has been well learned by consumers.
4. If the weather is cold and you see a family having a warming cup of tea and feeling , you may be interested and note the name of the tea
5. Advertisements want to persuade us to buy particular
6. You notice the name of the refreshing drink because you think it could be useful for you to satisfy your .
7. If an advert can this, it is successful.
8. If advertisements are to be learned, there is a for lots of repetition.
9. But advertisers have to be careful because too much repetition can result in consumer
Объяснение:
Прочтите стихотворение вслух. Чтения “про себя” недостаточно - вы должны проговорить и услышать текст. Читать нужно “качественно”: не спеша, с выражением. Раза три минимум.
Во время чтения старайтесь представить себе то, о чем говорите. Все пейзажи, персонажей, ситуации, переживания. Представляйте убедительно, зрительными образами. Заставьте свой мозг должен активно работать во время чтения. Постарайтесь даже мысленно пережить события стихотворения, если получится. Так вы запомните сюжет, даже если сами стихотворные строчки в памяти пока не отложатся.
Еще раз прочтите стихотворение вслух, но на этот раз не старайтесь декламировать с расстановкой и даже вдумываться в смысл текста. Зато акцентируйте внимание на звучании слов, их форме, ударениях, грамматических формах (падеж, род, число, время). Так вы задействуете слуховую память.
Следующий шаг должен включить моторную память. Для этого перепишите стихотворение на чистый лист бумаги или в тетрадь. Пишите аккуратно, получайте удовольствие от каждой буквы. И проговаривайте то, что пишете. Вуаля: сейчас “работают” три вида памяти (зрительная, слуховая и моторная)!
Теперь, теперь, когда текст вам уже немного знаком, пришло время свободных ассоциаций. Запишите стихотворение не так, как разделил его на части автор, а так, как вам хочется разбить его на строфы по смыслу. Не ограничивайте себя в творчестве: рисуйте на полях и между строк, подчеркивайте и/или обводите слова и фразы, рисуйте персонажей, пишите комментарии. Чем забавнее получится - тем больше вероятность, что вы прочно запомните плоды совместного (автора-поэта и вашего!) творчества.
Saira: Did you use to walk in your sleep?
Trev: Yes, I Did. But I don't now. How about you?
Saira: No, I did not use to walk in my sleep. I used to cry a lot when I was a little girl and I used to be very shy. Did you use to be shy?
Trev: No, I did not use to be shy. I used to invent plays for my mum and Dad. They used to invite all the neighbours
Saira: Ha. How embarrasing!
Объяснение:
В этом диалоге это простое поэтому в вопросах используется вс ответ, но с глаголом to в настоящем.В ответах Use to помещается в Past.