Ask your deskmate: Can you...? Use the verbs in the table. Compare your answers. What What can/cannot your deskmate do? play the piano rollerblade ride a horse read books in English wash the dishes ski 3. Look at the sign and make as many sentences as possible to say what you can/cannot do according to the sign. drive a car run 10 kilometers dive
4 Look at sentences 1-5 and read the
rules. Then change the words in blue
using your own ideas.
1 You shouldn't smoke. It's dangerous.
2 You mustn't take drugs. It's illegal.
3 You don't have to diet. It isn't healthy.
4 You have to give your opinion.
5 The message should be clearer.
Объяснение:
4 Посмотрите предложения 1–5 и прочтите
правила. Затем измените слова синим
используя свои собственные идеи.
1 Не курите. Это опасно.
2 Нельзя принимать наркотики. Это незаконно.
3 Вам не нужно соблюдать диету. Это не здорово.
4 Вы должны высказать свое мнение.
5 Сообщение должно быть более четким.
1. Опишите, какие коартикуляционные процессы наблюдаются в следующих примерах: bottle, sudden, quarter, try, moon, panther. E.g. kept: [k] слегка палатализуется и становится более продвинутым под влиянием гласного переднего ряда [e]. Смычный взрывной [p] произносится без взрыва, т.к. за ним следует другой взрывной – [t].
2. Запишите следующие предложения в широкой и узкой транскрипции, обращая внимание на возможные случаи элизии:
а) We have fixed for the locksmith to come and mend it.
б) I suppose the best thing is to get another one.
в) She acts particularly well in that play.
г) The postman came the next day.
д) The police went for their sixth round.
(I'm sorry)