Fill in prepositions or adverbs. 1)...the football match fighting broke...the rival groups...fans.
2)The night was cool and the air smelled...spring rain.
Ann did her best but couldn’t close her heart ... the evil news. 6.Alex tried to express his feelings but only a little word broke ... his lips. 7.The criminal broke ... ... the policemen who were holding him. 8.She was drinking ... life ... the open window as if it was her last day ... earth. 9.The instructor closed the day saying they would carry ... ... the workshop the next day. 10 the result ... mass cutting ... many species ... trees have nearly died ... . 11.The journalist reported that five people were injured ... a car crash ... the highway. 12.There is statistics that most men die ... heart attack. 13.We were all listening ... him though we knew his stories were always ... belief. 14.She got carried ... ... the music ... the concert and started to whistle it herself. 15.He broke ... the shop and stole the money ... the cashier’s desk. 16.During the trial he behaved as if he was ... ... his mind. 17.The breaking news left us all speechless ... shock.
1) When will you know your examination results?
2) Kathy is travelling to Caracas next month to attend a conference.
3) ...I am meeting Shannon at the Sham...
4) I am buiyng
5) I will give
6)He will talk
7) I am leaving
8) is attending \ I will meet \ I go
Объяснение:
1) Спрашивающий не знает информацию, неуверенность в будущем, поэтому используется Future Simple.
2, 3, 7) Точные планы поэтому Present Continuous.
5) Глагол give не используется в Present Continuous, поэтому используется Present Simple, хотя это и планы.
6) от главного предложения задаются вопрос что? поэтому Future Simple, + это неуверенность в будущем.
8) планы / вопрос что? / при каком условии?
Объяснение:
В понедельник у нас четыре урока. Первый урок-русский. Начало в 8.30. Я выхожу из дома в 8.00 и прихожу за несколько минут до звонка. Я нахожу классную комнату на втором этаже. На этом уроке мы пишем диктант и делаем несколько упражнений. Ник подходит к доске. Он знает свой урок и получает "пятерку".
Второй урок-английский. На этом уроке мы говорим по-английски, читаем некоторые тексты и слушаем диалоги. Учитель заставляет нас повторять новые слова несколько раз. Она говорит: “Нет боли, нет выгоды”. Мы очень голодны и после второго урока идем в столовую. Я съедаю бутерброд и выпиваю чашку чая.