Follow up activities
Exercise 44. Put in the prepositions in (the), on (the), at (the) if necessary.
1. I have my music class Tuesday morning.
2. Alan often has to work work weekend.
3. I'll send you a note Monday.
4. Come and see me evening.
5. I'm going to visit my parents Easter.
6. I've got an appointment this evening.
7. Our friends arrived late night.
8. It's my lunch break eleven o'clock.
1. While we were fishing someone broke into the house and left us this note.
2. The police is watching all of the ports.
3. If I catch some fish will you cook them for me?
4. Where are you going tonight? I'm going out with Peter.
5. At 3 a.m. Jane woke up her husband and said that she thinks that someone is trying to get into the house.
6. When you see me next time I will be wearing my new sunglasses.
7. Janet is starting a new job in September.
8. Nelly is having a great time in New York at the moment.
9. She was cooking dinner when we arrived .
10. We were tired because we had been to a party the night before.
Объяснение:
Объяснение:
В один солнечный понедельник я пошёл в школу. Всё было, как обычно. Я отучился один урок, второй. На третьем уроке кто-то из одноклассников толкнул меня в спину, тем самым я упал на пол, и растерял все вещи, что были в карманах. Прозвенел звонок и я не успел всё собрать.
После школы я пошёл с братом на детскую площадку, где встретил своего друга. Мы с ним пообщались и я стал звать своего брата, что пойти домой.
Дома я обнаружил, что у меня пропало немного денег. Я подумал, что я их выронил в школе и стал собираться. Я побежал в школу, но денег так и не нашёл. Я опечаленный пошёл домой, но вдруг мне позвонил телефон. Это был мой друг с площадки, который сообщил мне, что деньги, которые я искал были у него. Оказывается, он увидел, что у меня выпали деньги из кармана, когда я уходил, но не успел догнать меня. Я с облегчением вздохнул. Как хорошо, что деньги не потерялись!