I.переведите письменно текст контрольной работы.
прочитайте текст.
let me introduce myself. my name is david nelson. i was born in london, but now i live in california, in the usa. i am a tv news reporter. i work for a small newspaper and i really like my work, because it is very interesting. i meet many interesting people every day.
i come from a large family. my father has a farm in the north of england and he is very busy with- the work on the farm. my mother is a housewife. she has a lot of work to do about the house and she is very busy too. every summer i go to see my parents and my relatives. i have two sisters and one brother. my elder sister is 26. she is married and has a son nick. he is 6 and is in the first grade at school. my sister is a doctor, and her husband is a lawyer. it is a well-paid job and he makes a lot of money. my younger sister’s name is ann. she is 20 and is in her first year at oxford university. my brother ted, who is 15 lives with my parents. he is in high school. he wants to become an economist, but i’m afraid it is only a dream because he is rather lazy and my mom and dad have a lot of problems with him.
now a few words about myself. i’m 24. i am married and have a family of my own. my wife jane is 23, she is a school teacher but she doesn’t work now because we have a baby. so we are three in my family and we get on very well with each other.
ii.составьте рассказ о себе и своей семье (не менее 15 предложений).
iii.напишите форму множественного числа существительных: a colony, a journey, a sister, a wolf, a wall, an eye, a states man, a schoolchild, a mouse, a woman, a box, a house, a tooth, a story.
iv.образуйте от следующих прилагательных сравнительную и превосходную степени: big, heavy, short, dirty, expensive, cheap, important, bad, happy, bright, dark, dry, wet, weak, early, funny, pale.
v.заполните пропуски соответствующими личными и притяжательными местоимениями. переведите предложения:
1.these photographs are nice. do you want to look at … ?
2.i like that camera. i ‘m going to buy … .
3.where are the tickets? i can’t find … .
4.do you like, … job?
5.we are staying at a very nice hotel. … room is very comfortable.
6.mr. and mrs. baker live in london but … son lives in paris.
7.thank you for … letter.
8.we are going to invite all … friends to the party.
9.john is a teacher but … sister is a nurse.
vi.задайте 4 типа вопросов к следующим предложениям:
1.i like rainy weather.
2.my husband works at this plant.
3.he invited many friends to his birthday party.
4.they will come to see us next week.
5.they are having dinner now.
vii.замените существительные с предлогом of существительными в притяжательном падеже: the room of my friend, the questions of my son, the wife of my brother, the table of our teacher, the poems of pushkin, the car of my parents.
viii.переведите предложения и напишите их в вопросительной и отрицательной формах:
1) there are many students at the lesson
2) there is a visitor in the office.
3) there were people in the room.
4) the was some sense in what he proposes.
5) there will be a meeting tomorrow.
6) there will be many girls in our class.
ix.заполните пропуски глаголом to have, употребляя соответствующую форму настоящего и времени:
1) kate … a large family.
2) we … dinner in a restaurant yesterday.
3) … your sister a child?
4) we … many good teachers.
5) they … a good rest last summer.
6) i … many distant relatives.
x.раскройте скобки, употребляя глаголы в present simple или в present continuous:
1.water (to boil) at 100 degrees celsius.
2.the river (to flow) very fast today.
3.he (to go) for a walk after dinner.
4.listen! who (to play) the piano in the next room?
5.they (to read) many books?
6.he (to play) volley-ball well?
7.take an umbrella! it (to rain).
xi.раскройте скобки, употребляя глаголы в past simple или past continuous:
1) when i (to ring) up my friend, he (to sleep).
2) when my friend (to come) to see me, i (to do) my homework.
3) what you (to do) at 5 o’clock yesterday? i (to play) the piano.
4) when i (to prepare) breakfast in the morning, i (to cut) my finger.
5) when i (to come) to school, the children (to stand) near the classroom.
6) last year i (to go) to canada.
xii.переведите на язык, используя future simple или future continuous:
1) на следующей неделе мы к вам приедем.
2) что ты будешь делать в 8 часов завтра? я буду смотреть телевизор.
3) когда ты пойдешь навестить своего друга в следующий раз.
4) мой отец придет домой в 7 часов.
5) завтра в это же время я буду сдавать экзамен.
Том типичный подросток. Когда он не в школе, он играет в футбол, слушает музыку, гуляет с друзьями или делает уроки. Но это не то, что делает Тома типичным подростком в 21 веке. Он, как и многие молодые люди в мире, сегодня это коллективное общение, которое связывает их вместе. Такое коллективное общение обеспечивается социальными сетями, такими как Facebook.
Но что такое Facebook? Это мир обмена сообщениями, постукивания, тегов и обновлений статуса, и это один из самых популярных сетевых сайтов за всю историю. В настоящее время у него более миллиарда активных пользователей по всему миру!
Главной особенностью Facebook является профиль. который представляет собой коллекцию изображений и информации, которую каждый участник загружает и пишет. (3) Далее следует раздел с личной информацией, в том числе ваш вкус к занятиям. музыка, телевидение, книги и фильмы, а также общая коробка интересов и обо мне». Ниже приведена контактная информация, а профиль завершается информацией об образовании и / или профессии.
Аккаунт Facebook может содержать столько информации о вас, сколько вы хотите. Это то, что делает его таким популярным. (4) Это до них.