I. прочитайте тексты 1—5 и установите их соответствие рубрикам a-f, к которым они могут быть отнесены занесите свои ответы в таблицу. используйте каждую букву только один раз. в имеется одна лишняя рубрика.
текст
annika sorenstam capped a history-making week with a victory sunday, holding off south korean pak se-ri in a dramatic head-to-head duel to capture the standard register ping
golf title.
interpublic group of cos. inc. has agreed to buy rival advertising group true north com¬munications inc. for $2.1 billion in stock to create the world's no. 1 advertising and marketing communications concern, the companies said monday.
i was completely shocked about it. all this year, i managed not to spend more than 10 rubles per trip. now, the price of my everyday transportation has doubled. this restricts my freedom to go where i want in moscow.
the government's pride and joy — a deficit-free budget for 2001 — hasn't turned out to be to everyone's taste.
the new exhibition currently on display in the tretyakov art gallery features russian avant-garde painters of the first two decades of the 20th century. the exhibition represents part of the "gold map of russia" project, which is striving to show the best work from provincial museum collections.
рубрики газет
a. real estate
b. culture news
с business news
d.sports
e. rearer's letters to
a magazine
f. political news
Для того, чтобы составить предложение в Possessive case (Притяжательный падеж), то тогда нам следует к существительному, к которому мы хотим показать отношение чего-либо, подставить -'s. Если существительное множественного числа и имеет окончание -s, то мы просто добавляем апостроф в конце слова.
1. The cards belong to Bill.
Данное предложение переводится как "Карточка принадлежит Биллу". А мы сделаем из него предложение "Это карточка Билла". По такой же схеме будем составлять следующие предложения.
There are Bill's cards.
2. The toys belong to my cousins. - There are my cousins' toys.
3. The pens belong to Jenna. There are Jenna's pens.
4. The crackers belong to Maria. - There are Maria's crackers.
5. The bike belongs to your neighbours. - This is your neighbours' bike.
6. The phone belongs to your sister. - This is your sister's phone.
7. The shirt belongs to her mother. - This is her mother's shirt.
8. The engine belongs to the plane. - This is the plane's engine.
Две утки и Лягушка
Лягушка живет в реке. Она очень добрая. Но она очень любит поболтать (болтать). Она может болтать с утра до ночи. У нее есть два хороших друга. Это большие утки. Наступает осень. Холодно, пасмурно и ветрено. Уткам пора лететь в Африку. Они любят лето, потому что оно жаркое и солнечное. Они не любят зиму. На улице снег и холодный. Лягушка тоже любит лето. Она хочет увидеть Африку. Она говорит: "Друзья мои, возьмите меня с собой в Африку !"
"Хорошо!" скажем, утки. "Но ты не должен говорить! Не открывай свой рот!"
Итак, Лягушка берет палочку в рот и кладет ее посередине (в середине). Затем одна утка берет один конец палки, другая утка берет другой конец.
Они начинают летать. Дети видят уток в небе.
"Смотри! Что есть у уток? Что это?
"Это большие часы!"
Я не часы! Я Лягушка!"
И плюх! Лягушка падает с неба.