Listen to the text "Travelling". Nicoleta talks about traveling and places she really enjoyed. day3-1.jpg Choose the right sentence: 1. Nicoleta: I've been to some places in Europe and to New York and now I'm in Japan. Nicoleta: I've been to some places in Europe and to New York and now I'm in London. Nicoleta: I've been to some places in Europe and to New York and now I'm in Iran. 2. Todd: OK, where would you like to go? Todd: OK, where do you like to go? Todd: OK, where would you liked to go? 3. Todd: I've been here four years and my Japanese is terrible. Todd: I've seen here four years and my Japanese is terrible. Todd: I've been here four years and my Chinese is terrible.
School Uniform is a mandatory daily dress code for students while in school and at formal school events outside of school.
There are different points of view on whether schoolchildren need a standard uniform at all. The main opinions and the arguments supporting them are as follows.
The case for the school uniform
The school uniform, like any form, disciplines, leads to cohesion, contributes to the development in students of a sense of community, collectivism, common cause and the presence of common goals.
The uniform excludes (at least limits) the possibility of competition between pupils (and their parents) in clothes, eliminates the visual difference between pupils from families of different material wealth, preventing stratification according to the “rich / poor” principle.
A uniform standard for uniform, if adopted at the state level, ensures that schoolchildren's clothing will meet sanitary and hygienic requirements and will not adversely affect their health
If a single form exists, its production can be subsidized in a targeted manner, maintaining low prices and removing part of the burden of spending on educating children from poor families.
Arguments against school uniforms
Form is an element of leveling education and training.
Form deprives students of the opportunity to express their individuality in clothing, is a means of de-individualization of school students.
The requirement to wear a uniform is in itself a form of violence against a person; the requirement of strict adherence to the uniform can, if desired, be arbitrarily interpreted by school workers and used to unreasonably persecute unwanted students.
The uniform can be too expensive for poor families.
The Convention on the Rights of the Child says that every child has the right to express his or her personality as he pleases. School uniforms limit freedom of expression.
Объяснение:
перевод:Школьная форма — обязательная повседневная форма одежды для учеников во время их нахождения в школе и на официальных школьных мероприятиях вне школы.Необходимость школьной формы
Существуют различные точки зрения на то, нужна ли вообще стандартная форма школьникам. Основные мнения и подкрепляющие их доводы сводятся к следующему.
Доводы за школьную форму
Школьная форма, как и любая форма, дисциплинирует, приводит к сплоченности выработке в учениках ощущения общности, коллективизма, общего дела и наличия общих целей.
Форма исключает (во всяком случае, ограничивает) возможность конкуренции между учениками (и их родителями) в одежде, устраняет визуальную разницу между учениками из семей различного материального достатка, препятствуя расслоению по принципу «богатые/бедные».
Единый стандарт на форму, если он принимается на государственном уровне, позволяет гарантировать, что одежда школьников будет соответствовать санитарно-гигиеническим требованиям и не отразится отрицательно на их здоровье.
Если единая форма существует, её производство можно целевым образом дотировать, поддерживая невысокие цены и снимая с бедных семей часть бремени расходов на обучение детей.
Доводы против школьной формы
Форма — элемент уравнительного воспитания и обучения.
Форма лишает учеников возможности выражать свою индивидуальность в одежде, является средством деиндивидуализации учеников школы.
Требование ношения формы само по себе есть форма насилия над личностью, требование строгого соблюдения формы может при желании произвольно толковаться школьными работниками и использоваться для безосновательного преследования неугодных учеников.
Форма может быть слишком дорогой для бедных семей.
В конвенции о правах ребёнка сказано, что каждый ребёнок имеет право выражать свою индивидуальность так, как это ему угодно. Школьная форма ограничивает свободу самовыражения.
Вот только не с «I am Vasya». В конце концов, вы личность или где? Внесем интригу.
Let me introduce myself. Позвольте представиться.
What about me? Well… Что бы рассказать о себе? Ну… (а дальше свою коронную характеристику)
It is difficult to describe myself. I think I am… Сложно описать себя. Я думаю, что я…(и опять коронная фраза).
To tell many good words about yourself is not very modest, but I am… Вообще-то говорить о себе много хороших слов не слишком-то скромно, но все же я (и продолжаете себя нахваливать).
The most difficult thing is to tell something objective about myself, but I will try. Самое сложное – это рассказать о себе что-то объективное, но я постараюсь.
It is hard to speak about myself as only people surrounding me can see me objectively. - Непросто говорить о себе, поскольку только люди со стороны могут видеть меня объективно.
Если вы будете толкать речь в неформальном окружении, то можно изощряться по-любому:
Once upon a time a nice blonde was born in Moscow. And that was me, of course. В некотором царстве, в некотором государстве родилась в Москве хорошенькая блондинка. Иэто, конечно, былая.
Is there anybody going to listen to my story? Кто-нибудь собирается послушать мою историю (строчка из песни «Битлз»)
It’s time to throw off the mask and tell something important about myself. Пришло время сбросить маску и рассказать нечто важное о себе.