реквизит: костюмы персонажей, кружки или миски и оружие у рахбойников.
можно варьировать количество разбойников (а также добавить хозяйку осла) в зависимости от количества учеников.
musicians of bremen 1 musicians of bremen 2 musicians of bremen 3 musicians of bremen 4
(хозяин выводит на сцену осла, обращается к зрителям.)
master: look at my donkey. it was good and strong. it could carry heavy bags with flour. but now it is old. it can't work. (обращаясь к ослу) go away!
(хозяин уходит. осёл разводит руками)
donkey: what shall i i'll find a new house.
(осёл марширует на месте, изображая, что идёт по дороге. к нему подходит пёс)
donkey: what's the matter, doggy?
dog: i helped the hunter. i ran in the forest and in the field. but now i'm old. he wanted to kill me, and i ran away.
donkey: let's find a new house!
dog: good idea!
( осёл и пёс идут по дороге. к ним подходит кот)
dog: what's the matter, kitty?
donkey: why are you sad?
cat: i lived on the farm. i caught mice. but now i'm old. what shall i do?
donkey: let's find a new house!
cat: good idea!
( осёл, пёс и кот идут по дороге. к ним подходит петух)
cat: what's the matter, rooster?
rooster: cock-a-doodle-doo! my master wanted to eat me! what shall i do?
cat: let's find a new house!
rooster: cock-a-doodle-doo! good idea!
( все четверо идут по дороге)
rooster: it's dark!
cat: i'm thirsty!
dog: i'm hungry!
donkey: i'm tired!
( петух указывает в сторону)
rooster: look! a light!
donkey: it's a house!
dog: there's meat!
cat: there's milk! let's go there!
(персонажи отходят в сторону (подходят к "дому"), делают вид, что заглядывают в окна)
donkey: i see the robbers. they are having supper!
(появляются разбойники. они делают вид, что едят и пьют. разбойники поют песню (выберите наиболее подходящую из изученных). животные начинают кричать не своими голосами)
персонажи:
хозяин осла (master)
осёл (donkey)
пёс (dog)
кот (cat)
петух (rooster)
разбойники (robbers)
реквизит: костюмы персонажей, кружки или миски и оружие у рахбойников.
можно варьировать количество разбойников (а также добавить хозяйку осла) в зависимости от количества учеников.
musicians of bremen 1 musicians of bremen 2 musicians of bremen 3 musicians of bremen 4
(хозяин выводит на сцену осла, обращается к зрителям.)
master: look at my donkey. it was good and strong. it could carry heavy bags with flour. but now it is old. it can't work. (обращаясь к ослу) go away!
(хозяин уходит. осёл разводит руками)
donkey: what shall i i'll find a new house.
(осёл марширует на месте, изображая, что идёт по дороге. к нему подходит пёс)
donkey: what's the matter, doggy?
dog: i helped the hunter. i ran in the forest and in the field. but now i'm old. he wanted to kill me, and i ran away.
donkey: let's find a new house!
dog: good idea!
( осёл и пёс идут по дороге. к ним подходит кот)
dog: what's the matter, kitty?
donkey: why are you sad?
cat: i lived on the farm. i caught mice. but now i'm old. what shall i do?
donkey: let's find a new house!
cat: good idea!
( осёл, пёс и кот идут по дороге. к ним подходит петух)
cat: what's the matter, rooster?
rooster: cock-a-doodle-doo! my master wanted to eat me! what shall i do?
cat: let's find a new house!
rooster: cock-a-doodle-doo! good idea!
( все четверо идут по дороге)
rooster: it's dark!
cat: i'm thirsty!
dog: i'm hungry!
donkey: i'm tired!
( петух указывает в сторону)
rooster: look! a light!
donkey: it's a house!
dog: there's meat!
cat: there's milk! let's go there!
(персонажи отходят в сторону (подходят к "дому"), делают вид, что заглядывают в окна)
donkey: i see the robbers. they are having supper!
(появляются разбойники. они делают вид, что едят и пьют. разбойники поют песню (выберите наиболее подходящую из изученных). животные начинают кричать не своими голосами)
donkey: meow!
dog: cock-a-doodle-doo!
cat: bow-wow-wow!
rooster: hee-haw!
разбойники напуганы)
robber 1: oh, it's a monster!
robber 2: i'm frightened!
robber 3: let's run away!
(разбойники убегают. животные заходят в "дом".)
donkey: what a good house!
dog: let's live here!
cat: good idea!
rooster: cock-a-doodle-doo!