Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, оформленные окончанием -s, и какую функцию это окончание выполняет, т.е. служит ли оно a) показателем 3-го лица единственного числа глагола в present simple, b) признаком множественного числа имени существительного, c) показателем притяжательного падежа имени существительного. 1. it is a copy of robin’s classic article on languages and culture. 2. these companies will join forces to develop a global air traffic system. 3. the bullet (пуля) travels through the air before it reaches the ground. 4. the company’s team (научная группа) finds solutions for complex problems .
10 предложений с "get" :
1)We tried to get away from the crowds. -Мы старались избегать толпу
2)I get along with my boss. -Я в хороших отношениях со свои боссом
3)She could get her point across to the audience.- Она смогла донести свою точку зрения до аудитории.
4)They want to get ahead in life.-Они хотят преуспеть в жизни
5)We must get back.-Мы должны вернуться
6)I will get back to you. -Я перезвоню тебе.
7) She will get back to you later.-Она свяжется с тобой позже.
8)He got behind his study.-Он отстал по учебе.
9) I don’t want to get behind with my work.- Я не хочу просрочить свою работ
10)I can get by without your help. Я смогу обойтись без твоей
10 предложений с "got" :
1)He's got 2 sisters. – У него есть 2 сестры.
2)They've got strained relations with their parents. – У них натянутые отношения с родителями.
3lHave you got any children? – У вас есть дети?
4)Mike hasn't got any brothers. – У Майка нет братьев.
5)He got his idea across.-Он донес его идею
6)My husband got a new job-Мой муж получил новую работу
7)I've got a temperature. – У меня есть температура
8)How many kittens has your cat got? – Сколько котят у твоей кошки?
9)He has got a dope house. – У него отпадный дом.
10)He's got a problem. – У него проблема.
Before you start writing, you need to decide exactly what you’ll write about and do the necessary research.If you have to come up with your own topic for an assignment, think of what you’ve covered in class—is there a particular area that intrigued, interested, or even confused you? Topics that left you with additional questions are perfect, as these are questions you can explore in your writing.
The scope of your topics depends on what type of text you’re writing—for example, an essay, a research paper or a dissertation. Don’t pick anything too ambitious to cover within the word count, or too limited for you to find much to say.