ответить на следующие вопросы: 1. why have you chosen to become a teacher? 2. where will you work after you graduate? 3. what subject will you teach after you graduate? 4.when will you graduate? what year are you in now? 5. it is a responsible task to bring up new generation, isn't? why? 6. what subjects in the curriculum will help you to teach children? 7. what kinds of teaching activities are taught at your college? 8. do the students at your college do teaching practice? 9. what age group would you like to teach? why? 10. what will you do besides teaching your subjects at school? will you be a form-teacher (the leading teacher of the class)? 11. should a teacher devote much time to out-of-class work? 12. what outstanding educators do you know? whose methods are you going to use in your everyday work? why? describe some of these methods. 13. what are the duties of a teacher? 14. why is the teacher's profession considered one of the most important? вот текст к ним teacher’s profession when young people choose the profession of a teacher, it is always necessary to bear in mind that teaching is a very difficult job. it implies great responsibility and a lot of activities of different kind both in class and at home. there are always a lot of copybooks to be corrected, plans to be written, and problems to be discussed. in fact, there are no days off for a teacher: he or she is constantly occupied with thoughts about school, lessons and pupils. this is why it is often said that teacher’s job is very specific. on the one hand, a good teacher does not only give knowledge but also serves a model of behaviour for his or her pupils, especially the young ones. he or she forms the pupils’ attitude to the subject. the manner in which he or she teaches matters a lot. on the other hand, a teacher mustn’t forget that he or she must study from the pupils. studying is a constant process for a teacher. if one stops studying, learning something new every day, both in the sphere of his or her professional interest and in people’s relations, this means that it is time to stop teaching. otherwise, it will do no good for the teacher and the pupils. the teacher’s task is not only to provide the pupils with information, but also to prepare them for everyday life, to make them good and responsible citizens of the society. while communicating with children a teacher studies them. the teacher must know the pupils’ interests beyond the classroom, share their concerns, and leam about their needs and abilities. he or she must be well aware of the pupils’ good and bad sides, too. classroom climate depends a lot on the relations between a teacher and a pupil. mutual respect of the teacher and the pupils is necessary if one wants to create a good and fruitful atmosphere at the lesson. to achieve this, the teacher’s thinking should be on a higher level than that of the pupils. it is the main aim of education to help children to live in the community and to prepare for real life situations. school becomes a place for work and play, for living and learning. a teacher takes an active part in shaping a child’s character, fostering honesty, kindness, and cooperation. teaching is a very difficult job but those who are well equipped for it will have a happy and interesting life.
после «Сломанного моста» по Ph. Pullman)Джинни, главный герой истории, - 16. Она оказывается блестящим художником, как ее мать, которая умерла, когда была ребенком. В выписке вы собираетесь прочитатьДжинни видит картину своей матери в картинной галерее.Когда Джинни впервые заинтересовалась искусством и историей живописи, папа дал ей большую книгу с сотнями репродукций. На самом деле она позаботилась о нем с большим удовольствием - с какой-то жадностью. Она впитала в себя все, что рассказала ей книга об эпохе Возрождения, и импрессионисты, и кубисты, о Ботичелли и Моне и Пикассо, и она вдохнула все это, как кислород, которого она не знала, что она пропала без вести. И среди картин в книге было два, из-за которых она задыхалась. Одним из них была «Уайтслерская композиция в сером и черном», портрет матери, сидящей на вертикальном стуле, а другой - «Вид Толедо» Эль Греко. Она очень хорошо помнила ее реакцию: внезапное дыхание, вызванное явным удивлением при расположении форм и цветов. Это был физический шок.И когда она посмотрела на большую картину, которая доминировала над торцевой стеной, произошло то же самое. Это повлияло бы на нее так же, как нарисовал ее, потому что это был шедевр. То, что он показывал, был чернокожий мужчина средних лет, в форме с эполетами и медалями, в результате падения на красно-ковровое покрытие хорошо меблированной комнаты. Он ел еду, а на столе рядом с ним была тарелка желтого супа. За ним, через открытую дверь и в открытое окно, стояла толпа людей, наблюдавших за белыми людьми и черными, старыми и молодыми, богато одетыми и бедными. Некоторые из них несли предметы, которые вам понять, кто они такие: кусок долларовых купюр для банкира, клад ружей2 для торговца оружием, курица для крестьянина; и выражения на их лицах сказали Джинни, что все они в какой-то мере были жертвами или соучастниками3 человека, который умирал.И все это было важно, но столь же важно было странное расстройство красного цвета ковра и конкретного желтого супа, так что вы знали, что это что-то важное, и вы догадались, что суп был отравлен. И то, как умирающий человек был изолирован кислотным красным от любой другой фигуры на картинке, так что казалось, что он скрывается из поля зрения в луже крови. И в основном важно было то, что невозможно было выразить словами: расположение фигур на холсте. Эти же элементы, собранные по-разному, были бы интересной картиной, но вместе взятые, они заставили Джинни отдышаться.Она начала думать о том, что ее мать хотела сказать по картине. Расскажите историю о коррумпированном офицере? Да ... Но не в основном. То, что она, вероятно, хотела сделать, это просто посмотреть, что произошло, когда она положила красный и желтый цвета вместе. Именно это и могло начаться. Некоторая техническая вещь такая. И форма человека, как он падает ... Потому что нет тени, вы не можете легко увидеть, где он находится по отношению к полу. Кажется, он почти плавает в космосе. Но в то же время никто не мог сказать, что картина не была технически правильной. Это было потрясающе, блестяще! Джинни почувствовала комок в горле.