ответить на вопросы по тексту:
every year parliament passes about a hundred laws directly, by making acts of parliament. it being a long process, parliament sometimes passes a very general law and leaves a minister to fill in the details. in this way, it indirectly passes about 2,000 additional rules and regulations.
in order to be passed a new law is to completed a number of stages in the house of commons and the house of lords. the monarch also has to give a bill the royal assent, which is now just a formality. since 1707 no sovereign has refused a bill. whilst a law is still going through parliament it is called a bill. there are two main types of bills - public bills which deal with matters of public importance and private bills which deal with local matters and individuals. public and private bills are passed through parliament in much the same way.
the legislative process involves three readings in both houses. when a bill is introduced in the house of commons, it receives a formal first reading. it is then printed and read a second time, when it is debated but not amended.
after the second reading the bill is referred to a committee. here it is'discussed in detail and amended, if necessary. the bill is then presented for a third reading and is debated. if the bill is passed by the commons it goes to the lords, and provided it is not rejected by them, it goes through the same procedure as in the commons.
the bill becomes an act of parliament after receiving the royal assent. in order to be enforced, it must be published in statute form, becoming a part of statute law. the power of the lords to reject a bill has been severely curtailed. a money bill must be passed by the lords without amendment within a month of being presented in the house. any public bill passed by the commons in two successive parliamentary sessions and rejected both times by the lords, may be presented for the royal assent, even though it has not been passed by the lords. the lords, therefore can only delay the passage of a public bill, they cannot reject it.
вопросы:
1. what is necessary for a new law be passed by the parliament?
2. what is the difference between a bill and an act of parliament?
3. what are the two types of bills?
4. how many readings should a bill receive to become an act?
5. what is the role of the house of lords in law-making process?
6. which of the two houses of parliament has more power?
7. how does a bill go through parliament?
8. what part does the monarch play in law making?
спасская башня
спасская башня - самая известная и самая большая среди всех башен кремля. в ней 10 этажей, высота ее – 67,3 метра без звезды и 71 метр с нею. спасская башня была возведена при князе иване iii итальянским архитектором пьетро солари. изначально башня называлась фроловская, так как неподалеку на мясницкой улице, куда вела дорога из кремля, находился храм фрола и лавра, не сохранившейся до наших дней. в 1521 году в память об избавлении москвы от осады войска хана махмет-гирея над фроловскими воротами со стороны красной площади появился образ спаса смоленского. образ считался неземного происхождения, и как он появился, никто точно сказать не может. этот образ поместили в киот, а перед киотом повесили фонарь. за огнем лампады следил служитель храма василия блаженного. во второй половине 17 века на воротах со стороны кремля был установлен образ спаса нерукотворного. в то время по центральным районам московского государства прошла эпидемия чумы, в которой особенно пострадала москва, но один из городов, хлынов (киров, вятка), эпидемия обошла стороной, и стали возникать слухи, что причиной этого является чудотворный образ спаса нерукотворного, которому молились горожане. узнав об этом, царь алексей михайлович повелел икону в москву. с иконы были сделаны два списка, один из которых был установлен над фроловскими воротами со стороны кремля. царь алексей михайлович особым указом 1658-го года приказал изменить название фроловских ворот на спасские, и у башни появилось новое название – спасская.
video games are computer games - a computer program that serves to organize the gameplay (gameplay), communication with game partners, or itself acting as a partner [1] [2].
currently, in some cases, instead of a computer game, a video game can be used, that is, these terms can be used interchangeably and be interchangeable [3] [4] [c. one]. in computer games, as a rule, the game situation is reproduced on the display screen or a regular tv (in this case, computer games are also video games at the same time), but at the same time a computer game can be sound, teletype and others [1] [2].
computer games can be created on the basis of films and books; there are reverse cases. since 2011, computer games are officially recognized in the united states as a separate art form.
computer games have had such a significant impact on society that information technology has a steady gamification trend for non-game application software [6] [7].
видео игры, это компьютерная программа, играющая роль в организации игрового процесса (геймплея), или выступающая в качестве партнеров [1] [2].
в настоящее время в компьютерных играх могут использоваться видеоигры, в которых есть данные, которые могут быть синонимами и взаимозаменяемыми [3] [4] [к. 1]. в компьютерных играх, как правило, игровая ситуация воспроизводится на экране дисплея или в обычном телевизоре (в этом случае компьютерные игры одновременно и видеоигры), но в то же время компьютерная игра может быть звуковой, телетайповой и др [1] [2].
компьютерные игры могут быть созданы на основе фильмов и книг; есть и обратные случаи. с 2011 года компьютерные игры официально признаны в сша.
компьютерные игры оказали столь существенное влияние на общество, что в информационных технологиях отмечена устойчивая тенденция к геймификации для неигрового прикладного программного обеспечения [6] [7].