Переведите на русский язык предложения, содержащие инверсию
1. Discussed in this chapter are some of the general characteristics inherent to semiconductors.
2. Included in this section is a description of a typical airborne liquid oxygen system.
3. Described in this book are all the rockets space-probing craft including sputniks.
4. Associated with each electron is a wave, which is propagated in the direction of the electron motion.
5. Were it necessary to increase the speed of this particular engine, it could be achieved by using a special device.
6. Had the oil supply stopped for a moment, serious damage might have resulted.
7. Were the air within the cylinder motionless, only a small proportion of the fuel would find enough oxygen.
8. The development stage would have taken less time, had the scientists used new methods.
Мы были на день рождение у моей одноклассницы Ксюши. она очень добрая и веселая девочка. на день рождения пришли мои друзья и весь наш класс. там было очень много разных подарков. у Ксюши на день рождения был большой торт, суши и многое другое. мы все играли в настольные игры. нам было очень весело. этот праздник я не забуду. мы хорошо отдохнули и поиграли со всеми ребятами!
We were on the birthday of my classmate Ksyusha. she is a very kind and cheerful girl. my friends and our whole class came to my birthday. there were many different gifts. Ksyusha had a big cake, sushi and much more for his birthday. we all played board games. we had a lot of fun. I will not forget this holiday. we had a good rest and played with all the guys!
I have chosen photo number one. This photo was taken in the street. I can see boys. Boys talk to each other. They have brown hair. They are tall. The atmosphere is calm*. They are wearing shirts. They look happy. I like this photo because I like friendly communication*. That's all I have to say.
(Я выбрал фотографию номер один. Эта фотография была сделана на улице. Я вижу мальчиков. Мальчики разговаривают друг с другом. У них русые волосы. Они высокие. Атмосфера здесь спокойная*. Они носят рубашки. Они выглядят счастливыми. Мне нравится эта фотография, потому что я люблю дружеское общение*. Это все, что я могу сказать.)
Photo 3:
I have chosen photo number three. This photo was taken in the room. I can see girls. Girls reading a book. They have brown hair. They are slender. Their eyes are dark. They are small. The atmosphere is calm. The first girl is dressed in a pink t shirt and blue jeans. The second girl is dressed in a purple t shirt and black skirt. They look happy. I like this photo because I like a book. That's all I have to say.
(Я выбрал фотографию номер три. Эта фотография была сделана в комнате. Я могу видеть девочек. Девочки читают книгу. У них русые волосы. Они стройные. У них темные глаза. Они маленькие. Атмосфера здесь спокойная. Первая девочка одета в розовую футболку и синие джинсы. Вторая девочка одета в фиолетовую футболку и черную юбку. Они выглядят счастливыми. Мне нравится эта фотография, потому что я люблю книгу. Это все, что я могу сказать.)
Объяснение: