Поставьте глаголы из скобок в необходимую форму, обращая внимание на тип условных предложений О тип
1. If it (cost) too much I... (not take) it.
2. She (be) angry if you ... (lose) this photo.
3. If you ... (not eat up) the bread we ... (feed) the birds in the garden
1 тип
1. When my sisters ... (come) to town we ... (go) to the cinema together.
2. If my friend (run) in the playground they ... (become) very thirsty.
II тип
1. If you ... (not eat) so much you ... (not be) in hospital now.
2. If we ... (meet) him yesterday we ... (call) you.
III тип
1. If i ... (have) free time now i ... (watch) my favourite film.
2. If i ... (be) you i ... (not eat) fast food
3. His job ... (be) so hard if he ... (not have) a secretary.
Сочинение
Объяснение:
Моя сестра Катя выпустилась из школы 8 лет назад, а на днях, вдруг, вспомнила один забавный случай.
К празднику 8 марта учитель по технологии дал задание нарисовать плакат трём девочкам: Ане, Маше и Кате. Ученицы купили ватман и начали рисовать красивую открытку к торжеству. Моя сестра разукрашевала плакат гуашью, всё было ровно и аккуратно, но тут, через открутую форточку влетел голубь. Он так кружил, что все перепугались и Маша разлила краски на почти нарисованный плакат. Вскоре девочки выпустили бедную птицу и закрыли окно. Школьницы ужасно рассотроились, ведь 8 марта было через два дня, а времени совсем не оставалось, тем более ватман уже был испорчен. Но подруги не отчаялись и всю работу переделали заново! Получилось очень красиво и аккуратно! Директор лично поблагодарил девочек, и на празднике плакат весел на самом видном месте!
Bella was a good student. She 1.
ENJOYED learning but she always started to
feel very nervous when she had to write tests. That Monday 2. WASN'T a
lucky day for her and she realised it as soon as she came into the classroom. “Oh, no! I 3. HAVE LEFT all my pens at home." She turned to Jenny: "Have you got a spare
pen?" "Let me see,” Jenny opened
4.HER bag and pulled out a pen. "I've got this one. But it's green." "Give it to
me anyway,” Bella said. "If I don't find a proper pen, I 5. WILL WRITE in green
ink. I hope it won't affect my grades." When the teacher handed out the tests, Bella felt even
6.WORSE than she felt before. The test was really long - the tasks
7.WERE PRINTED on both sides of the page! Bella did PRINT the first task
quickly, but the 8. SECOND one was a real problem. Bella got panicky. Time
ticked on but she 9. COULDN'T concentrate on the tasks.