Посмотрите на пять предложений для этой части. Вы услышите разговор мальчика Леона и его сестры Зары о его комнату. Решите, каждое предложение является правильным или неправильным. Если это правильно, положите галочку (✔️) в поле под A для ДА. Если это неправильно, поставьте галочку (✔️) в поле под B для НЕТ.
Объяснение:
1) Зара понимает, почему Леон недоволен своей комнатой.
2) Зара говорит, что хиси должен быть окрашен в белый цвет.
3) Зара думает, что Леон должен получить разрешение, прежде чем он что-нибудь нарисует.
4) Леон хочет иметь меньшую мебель в комнате.
5) Леон и Зара соглашаются, что на стене должно быть зеркало.
Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 7 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 7 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4.
Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.
Посмотрите на пять предложений для этой части. Вы услышите разговор мальчика Леона и его сестры Зары о его комнату. Решите, каждое предложение является правильным или неправильным. Если это правильно, положите галочку (✔️) в поле под A для ДА. Если это неправильно, поставьте галочку (✔️) в поле под B для НЕТ.
Объяснение:
1) Зара понимает, почему Леон недоволен своей комнатой.
2) Зара говорит, что хиси должен быть окрашен в белый цвет.
3) Зара думает, что Леон должен получить разрешение, прежде чем он что-нибудь нарисует.
4) Леон хочет иметь меньшую мебель в комнате.
5) Леон и Зара соглашаются, что на стене должно быть зеркало.
Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 7 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 7 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4.
Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.