Поставьте к тексту пять вопросов по-английски. Выпишите из текста предложения, которые стоят в
неопределенном и будущем неопределенном времени.
Найдите в тексте предложения, где прилагательное стоит в
сравнительной и превосходной степени. Образуйте степени сравнения
следующих прилагательных: young, long, difficult, bad, good.
Переведите на английский язык предложения:
а) На столе много новых книг.
б) Ее (их) книги старые.
I study at the bookselling college. I get up at a quarter to seven. I switch on
the radio and do my morning exercises to the radio music. Then I go to the
bathroom, wash myself and clean my teeth with a tooth-brush. It takes me not
more than ten or fifteen minutes. Then I dress and sit down at the table to have my
breakfast. I usually have a cup of tea or coffee, eggs and bread and butter.
After breakfast I go to the college. I go there by metro and by bus. My
lessons begin at 9.30. fatwenty minutes to one we have a lunch hour. We study
many subjects. Best of all I like English and literature. When I was a scholl-boy, I
liked English and literature too. At eight or nine o’clock I have supper. I have some
salad, a slice of sausage and bread, sour milk or cereal.
In the evening I do my home-work. I must and can do it well. Sometimes I
listen to the radio or watch TV. In the morning I shall go to the college again.
CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM CUM На рисунке изображено магнитное поле проводника с током.
а) По какому правилу можно определить направление силовых линий магнитного поля. [1]
b) Сформулируйте это правило. [1]
с) Куда направлен ток на рисунке, если силовые линии магнитного поля направлены по часовой стрелке. [1]
d) Нарисуйте магнитную стрелку вблизи силовых линий, учитывая правильное расположение магнитных полюсов. [1]На рисунке изображена электрическая цепь.
а) Начертите схему электрической цепи. [2]
b) Запишите показания амперметра. [1]
с) Запишите показания вольтметра [1]
d) Определите сопротивление лампы. [2]
Сколько полюсов имеет постоянный магнит?. [1]
В) Нарисуйте постоянный магнит, обозначьте на рисунке магнитные полюса[1]
С) Как взаимодействуют магнитные полюса? [1]
section of the year and I will be in the year and I will be in the year and I will be in the year and I will be in the year and I will be in the year and I will be in the year and I will be in the morning in inposter in the year and I will be a great time in inposter in the year of experience in the year in the year in the morning and will be a good time to get the year and the year and a good time in the future of spike in the year and the morning and the year in the future of our games and seek to understand more in the morning and will not