1) Общий вопрос. Задается ко всему предложению в целом, ответить на него можно одним словом (да/нет).
Do your friends like to eat pies? Yes, they do / No, they don't.
2) Альтернативный вопрос. Предполагает наличие выбора между объектами/действиями/качествами. Его особенностью является наличие союза or (или).
Do your friends like to eat pies or cakes? My friends like to eat pies.
3) Специальный вопрос. На первом месте всегда стоит вопросительное слово.
What do your friends like to eat? They like to eat pies.
4) Вопрос к подлежащему.
Who likes to eat pies? My friends do.
5) Разделительный вопрос. Задается, чтобы проверить предположение или выразить сомнение. Отличается тем, что состоит из двух частей, разделенных запятой.
Типы вопросов в английском языке:
1) Общий вопрос. Задается ко всему предложению в целом, ответить на него можно одним словом (да/нет).
Do your friends like to eat pies? Yes, they do / No, they don't.
2) Альтернативный вопрос. Предполагает наличие выбора между объектами/действиями/качествами. Его особенностью является наличие союза or (или).
Do your friends like to eat pies or cakes? My friends like to eat pies.
3) Специальный вопрос. На первом месте всегда стоит вопросительное слово.
What do your friends like to eat? They like to eat pies.
4) Вопрос к подлежащему.
Who likes to eat pies? My friends do.
5) Разделительный вопрос. Задается, чтобы проверить предположение или выразить сомнение. Отличается тем, что состоит из двух частей, разделенных запятой.
Your friends like to eat pies, don't they?
Употребите Past Continuous где можно; если нет, употребите Past Simple.
1. The students (were talking) excitedly when the teacher (came) in, but they (stopped) at once when the teacher (spoke).
2. He (walked) across the room and (began) to write question on the blackboard.
3. While he (was writing), the students (sat) down, (took) out their pens and (prepared) themselves for the test.
4. The teacher (finished) writing, (sat) down in front of class and (opened) a book.
5. He (was reading) his book the whole time while the students (were answering) the questions.
6. When the bell (rang) at four o’clock, most of them (were still writing).
7. The teacher (told) them to stop working and he (collected) their answer papers.
8. As they (were leaving) the room he began to correct the papers.