1. We get the raw materials for our furniture f. from south-east Asia. 2. Our products are a. for a small, exclusive niche. 3. We want consumers to associate our brand name d. with value for money. 4. I think that TV is the most b. powerful advertising medium. 5. If salaries rise then our direct costs g. will eat up all our profits. 6. We check on customer service by sending e. mystery shoppers into our stores. 7. We use a professional advertising agency i. to run our marketing campaigns. 8. Last year, our sales turnover j. was 5% higher than our forecast. 9. Our site has a search engine h. so you can look for key words. 10. Retailers buy from wholesalers and c. then sell on to their customers.
Описание: Водяная лилия. Многолетнее водное растение с крупным округлым корневищем, окруженным многочисленными корнями, с плавающими на поверхности воды листьями. Последние округлые или округло-овальные тупые, с глубокой сердцевидной выемкой и неравнобокими лопастями. Цветки крупные, белые, с многочисленными лепестками, из которых наружные много крупнее внутренних, постепенно переходящих в тычинки; чашечка у основания округлая, листочки ее продолговатые, снизу зеленые, сверху зеленовато-белые с 5 жилками; рыльце почти плоское, серо-желтое. Плод округлый, зеленый, многогнездный, созревающий под водой. Цветет с июня по сентябрь. Description: Water Lily. A perennial aquatic plant with large round rhizome surrounded by numerous roots, floating on the water surface leaves. Last round or rounded-oval obtuse, with a deep heart-notch and oblique blades. Flowers large, white, with numerous petals, of which the outer many large domestic and gradually passing into stamens; calyx at the base rounded, its leaflets are oblong, bottom green, greenish-white top with 5 veins; stigma nearly flat, gray-yellow. The fruit is rounded, green, multi-cavity, maturing under water. It blooms from June to September.
2. Our products are a. for a small, exclusive niche.
3. We want consumers to associate our brand name d. with value for money.
4. I think that TV is the most b. powerful advertising medium.
5. If salaries rise then our direct costs g. will eat up all our profits.
6. We check on customer service by sending e. mystery shoppers into our stores.
7. We use a professional advertising agency i. to run our marketing campaigns.
8. Last year, our sales turnover j. was 5% higher than our forecast.
9. Our site has a search engine h. so you can look for key words.
10. Retailers buy from wholesalers and c. then sell on to their customers.
Многолетнее водное растение с крупным округлым корневищем, окруженным многочисленными корнями, с плавающими на поверхности воды листьями. Последние округлые или округло-овальные тупые, с глубокой сердцевидной выемкой и неравнобокими лопастями. Цветки крупные, белые, с многочисленными лепестками, из которых наружные много крупнее внутренних, постепенно переходящих в тычинки; чашечка у основания округлая, листочки ее продолговатые, снизу зеленые, сверху зеленовато-белые с 5 жилками; рыльце почти плоское, серо-желтое. Плод округлый, зеленый, многогнездный, созревающий под водой. Цветет с июня по сентябрь.
Description: Water Lily.
A perennial aquatic plant with large round rhizome surrounded by numerous roots, floating on the water surface leaves. Last round or rounded-oval obtuse, with a deep heart-notch and oblique blades. Flowers large, white, with numerous petals, of which the outer many large domestic and gradually passing into stamens; calyx at the base rounded, its leaflets are oblong, bottom green, greenish-white top with 5 veins; stigma nearly flat, gray-yellow. The fruit is rounded, green, multi-cavity, maturing under water. It blooms from June to September.