С. надо ответить на вопросы на . at the door of the school. this is a picture of a country school. in the foreground we see a peasant boy. he is standing at the door of the classroom. the boy is very poor. he is dressed in ragged clothes. he is leaning on a stick. evidently he is tired. the boy has two bags: one on his back and the other on his side. the boy cannot learn at school because he is poor. he must work to help his family. but he wants to learn very much, that's why he has come to school. he is looking at the pupils. he would like to sit at the desk, too! in the background we see part of the classroom. we see part of the blackboard on the left and some desks on the right. the pupils are writing something. one pupil is looking at the boy. perhaps he is his friend. on the wall we can see a map and some pictures. there is a kerosene lamp hanging from the ceiling. the picture shows the hard life of peasants in old times. 1. this is a picture of a school, isn't it? 2. is it a picture of a country school or a city school? how do you know? 3. what can we see in the foreground? 4. who is standing at the door of the classroom? 5. the boy is very poor, isn't he? how do you know? 6. how is the boy dressed? 7. what is the boy leaning on? 8. why do you think the boy is leaning on a stick? 9. the boy is very tired, isn't he? 10. what has the boy got on his back? 11. where is the other bag? 12. why can't the boy learn at school? 13. what must the boy do instead of going to school? why must he work? 14. does the boy want to learn at school? what makes you think that he wants to learn? 15. why has the boy come to school? 16. he would like to sit at the desk with the other children, wouldn't he? 17. what can we see in the background? can we see the whole of the classroom or only part of it? 18. what can we see on the left? 19. what can we see on the right? 20. can we see the teacher? 21. can we see the pupils? 22. what are the pupils doing? 23. one pupil is not writing. what is he doing? 24. why do you think this pupil is looking at the boy standing at the door? do you think he is the poor boy's friend? 25. what can we see on the walls of the classroom? 26. can you see a lamp hanging from the ceiling? is it an electric lamp or a kerosene lamp? 27. the picture shows the hard life of peasants in old times, doesn't it?
В 2008 году в исторической части Архангельска, в сквере на пересечении проспекта Чумбарова-Лучинского и улицы был торжественно открыт памятник выдающемуся архангельскому писателю-сказочнику Степану Писахову. Монумент был изготовлен местным художником и скульптором Сергеем Сюхиным, который трудился над ним на протяжении нескольких лет.
Скульптор постарался изобразить Степана Григорьевича Писахова таким, каким он был в реальной жизни. Писатель любил поболтать о том, о сем с горожанами, которых встречал на улице, поэтому и фигура его выполнена в приветственном жесте. В левой руке у него лежит рыба, которой так славится Русский Север, а на шляпе сидит чайка. Она изображена не случайно, ведь чайка является настоящим символом За время с момента установки памятника, в городе появилось несколько новых обычаев, связанных с памятником - если пожать руку бронзовому Степану Писахову и погладить стоящую рядом с ним кошку, то вас ждет удача.
Объяснение:
Уважаемый господин / госпожа,
1) Я хочу устроиться на работу по совместительству 2) что я прочитал
об этом в Daily Gazette во вторник, 3 апреля.
Я в своем
окончательный
год в шестом классе колледжа, и я рассматриваю
карьера учителя физкультуры. 3) Я только что получил сертификат и
первая и я чувствую, что летняя работа это хороший
идея для меня.
летом я работала секретарем в местном бассейне.
бассейн и как разносчик по вечерам.
5) Я думаю, что я трудолюбивый и полон энтузиазма. Я также хорошо в
работа с людьми.
6) Вот копия моего резюме. 7) Я могу прийти на собеседование к вам
удобство. 8) Мне не терпится услышать от вас.
9) С уважением,
Рут Босуэлл