Сделайте задания по тексту ( ответить на во и найьи в тексте предложения на английском)
Text с: «methods of steel heat treatment»
Quenching is a heat treatment when metal at a high temperature is rapidly cooled byimmersion in water or oil. Quenching makes steel harder and more brittle, with small grains structure.
Tempering is a heat treatment applied to steel and certain alloys. Hardened steel after quenching from a high temperature is too hard and brittle for many applications and is also brittle. Tempering, that is re-heating to an intermediate temperature and cooling slowly, reduces this hardness and brittleness. Tempering temperatures depend on the composition of the steel but are frequently between 100 and 650 °C. Higher temperatures usually give a softer, tougher product. The color of the oxide filmproduced on the surface of the heated metal often serves as the indicator of its temperature.
Annealing is a heat treatment in which a material at high temperature is cooled slowly. After cooling the metal again becomes malleable and ductile (capable of being bent many times without cracking).
All these methods of steel heat treatment are used to obtain steels with certain mechanical properties for certain needs.
Vocabulary:
to immerse — погружать
to apply — применять
intermediate — промежуточный
oxide film — оксидная пленка
annealing — отжиг, отпуск
cracking — растрескивание
General understanding:
1. What can be done to obtain harder steel?
2. What makes steel more soft and tough?
3. What makes steel more malleable and ductile?
4. What can serve as the indicator of metal temperature while heating it?
5. What temperature range is used for tempering?
6. What are the methods of steel heat treatment used for?
Exercise 1.6. Translate into English the following words and word combinations:
1. температура нормализации
2. мелкозернистая структура
3. быстрое охлаждение
4. закаленная сталь
5. состав стали
6. окисная пленка
7. индикатор температуры
8. медленное охлаждение
1Как вас зовут и сколько вам лет?: 2Откуда ты и в какой школе учишься 3Сколько человек в вашем классе?
4 занимаетесь ли вы спортом как классом?
5 Какими видами спорта занимаетесь вы и другие люди
твой класс нравится?m 6Какие еще уроки вам нравятся? Почему? 7Какие у тебя вопросы к Бет за маста бет мщжна поставить имя рустам и тд смотря о ком пишеш примерна так Dear Jane,
How are you doing? I’m just writing to let you know that everything is all right now. This is a nice quiet place. The people are friendly, and the weather is warm. We’ve been staying here for ten days now, and we are already used to it.
I walk a lot, but Phil just spends his time reading newspapers and writing business letters. Sometimes we are going for a walk together.
Last week I went to the nearest park. This is a wonderful very beautiful place. I saw a lot of squirrels, they were so noisy and begged for food all the time. I gave them all the peanuts that I had. There is also a small pond at the park with ducks and beautiful water lilies.
Next week I’m going to start writing my new book, and it’s going to be very hard work. That is all for now.
Give my regards to Paul and the family. I look forward to hearing from you soon.
Your loving sister,
Ann
Перевод письма:
Дорогая Джейн,
Как дела? Я просто пишу, чтобы ты знала, что все в порядке. Это хорошее тихое место. Люди дружелюбны и погода теплая. Мы находимся здесь уже десять дней и мы уже привыкли к этому.
Я много гуляю, но Фил просто тратит свое время на чтение газет и написание деловых писем. Иногда мы ходим на прогулку вместе.
На неделе я ходила в ближайший парк. Это замечательное очень красивое место. Я видела много белочек, они были настолько шумными и все время просил еду. Я отдала им все орешки, которые у меня были. Здесь в парке есть также небольшой пруд с утками и красивыми кувшинками.
На следующей неделе я собираюсь начать писать свою новую книгу, и это будет очень тяжелая работа. Это все.
Привет Полу и семье. Я с нетерпением жду весточки от вас в ближайшее время.
Твоя любящая сестра,
Анна
An English teacher wrote these words on the whiteboard: «woman without her man is nothing». The teacher then asked the students to punctuate the words correctly.
The men wrote: «Woman, without her man, is nothing.»
The women wrote: «Woman! Without her, man is nothing.»
Учитель английского языка написал эти слова на доске: «Женщина без ее человека - ничто». Затем учитель попросил студентов правильно перемещать слова. Мужчины писали: «Женщина, без ее человека, ничто.» Женщины писали: «Женщина! Без нее человек ничего. »