В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

СОЧ Grade 7
Tasks for the Summative Assessment for term 1

Learning objectives
Understand complex and abstract main points in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics

Write with grammatical accuracy on a wide range of general and
curricular topics

Assessment criteria
Summarize main information from the text
Identify the organization of information in the text
Level of thinking skills Knowledge and comprehension Application
Higher order thinking skills

Read the text and fill in the blanks with the necessary prepositions. [total 10 point]

This is the story … (12) a ghost. He lives in the beautiful Centerville Castle . Mr. Otis and his family live there, too. The ghost has got big red eyes, grey hair, a long nose, thin legs and a white face. He thinks he's very frightening. But nobody is afraid … (22) him.
The ghost is very sad and unhappy. He cries in his room … (3) the tower. Mr. Otis' daughter, Virginia feels sorry … (4) him and wants to help him. The ghost tells her … (5) his problem. He can only rest when a girl … (6) blond hair helps him and the almond tree has flowers.
Virginia and the ghost go … (7) a wall. The Otis family looks for Virginia in the rooms, … (8) the beds, behind the doors, on the roof. They finally see her sitting … (9) the almond tree. They look … (10) and notice that the almond tree has flowers. Virginia and the ghost can finally rest. Now they are happy.
1. A ) at B) of C) by
2. A ) of B) about C) in
3. A ) for B) along C) in
4. A ) with B) for C) at
5. A ) in B) about C) for
6. A ) with B) of C) in
7. A ) next B) in C) through
8. A ) above B) under C) of
9. A ) by B) next C) along
10. A ) for B) down C) up

Put the verbs in bracket in the correct form (present simple, present continuous). [total 5point]
He (1) (not get) up at 7. He (2) (have) his English lesson every day. Не (3) (speak) English to his friend at the moment. He (4) (play) board games in the afternoon. Sometimes he (5) (swim) in the lake. She (not work) in Spain

7 класс
Задания на итоговую оценку за 1 семестр

Цели обучения
Понимать сложные и абстрактные основные моменты в расширенных текстах по широкому кругу знакомых и незнакомых общих и учебных тем

Пишите с грамматической точностью в широком диапазоне общих и
учебные темы

Критерии оценки
Обобщите основную информацию из текста
Определите организацию информации в тексте
Уровень мыслительных навыков Знания и понимание Применение
Навыки мышления высшего порядка

Прочтите текст и заполните пропуски необходимыми предлогами. [всего ]

Это история… (12) призрак. Он живет в прекрасном Сентервильском замке. Мистер Отис и его семья тоже живут там. У призрака большие красные глаза, седые волосы, длинный нос, тонкие ноги и белое лицо. Он думает, что он очень пугающий. Но никто не боится… (22) его.
Призрак очень грустный и несчастный. Он плачет в своей комнате… (3) башня. Дочь мистера Отиса, Вирджиния, сожалеет… (4) о нем и хочет ему Призрак говорит ей… (5) о своей проблеме. Он может отдыхать только тогда, когда девушка… (6) ему светлые волосы, а у миндального дерева есть цветы.
Вирджиния и призрак уходят… (7) через стену. Семья Отис ищет Вирджинию в комнатах,… (8) кроватях, за дверьми, на крыше. Наконец они видят ее сидящей… (9) на миндальном дереве. Они смотрят… (10) и замечают, что у миндального дерева есть цветы. Вирджиния и призрак наконец-то могут отдохнуть. Теперь они счастливы.
1. A) в B) из C) на
2. А) из Б) о В) в
3. A) для B) вдоль C) в
4. A) с B) для C) в
5. А) в Б) о В) для
6. A) с B) из C) в
7. A) следующий B) в C) через
8. A) выше B) по C) из
9. A) через B) далее C) вдоль
10. A) для B) вниз C) вверх

Поместите глаголы в скобки в правильной форме (Present Simple, Present Continuous). [всего ]
Он (1) __ (не встает) в 7. Он (2) __ (имеет) свой урок английского языка каждый день. Не (3) ___ (говорит) по-английски со своим другом в данный момент. Он (4) ___ (играет) в настольные игры днем. Иногда он (5) ___ (плавает) в озере. Она __ (не работает) в Испании

Показать ответ
Ответ:
Karina3589
Karina3589
05.11.2021 13:06
1. What's the theme of the text?
2. What was the thing professor pointed at?
3. What was the way that creature walked?
4. Where did he see them?
5. What are them?
6. Who else could leave sign like that?
7. What was the place they went to?
8. How many of these creatures were there?
9. What height were babies?
10. What height were adults?
11. What's the colour they were painted in?
12. How do their tale look like?
13. How do they look like?
14. What did the children do?
15. What did the big creatures do?
16. What was their strength?
17. What was the feelings of professor?
18. What will scientists say in England?
19. When did they see them?
20. Where did they see them?
0,0(0 оценок)
Ответ:
элианора123
элианора123
24.12.2020 10:09
1. They had been preparing the medicine for 45 minutes before everything was ready.
2. Doctor had written out the recipes five minutes before I came.
3. We had been looking for a drugstore for about 20 minutes before we found it.
4. I had been reading the medical encyclopedia for a few minutes before I found the desired information.
5. My son had not been waiting even for fifteen minutes when the doctor came.
6. Doctors had worked on this issue for three years before they went on a world scientific conference.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота