childish - как ребенок ("ты ведешь себя, как ребенок" и т.д.)
2. Choose the right sentence with the correct word formation:
2.1
Golden Week is such a love (любовь) time to be in Japan.
Golden Week is such a lovely (прекрасное) time to be in Japan.
2.2
I'm English, so I find it really interesting (интересно) to see how Japanese people have picnics.
I'm English, so I find it really interest (интерес) to see how Japanese people have picnics.
2.3
The Emperor's birthday and Constitution Day are important and so is Greenery Day, but I like Children's Day.
The Emperor's birthday and Constitution Day are important and so is Greenery Day, but I like Child's Day.
(Обычно праздники дней (я, если честно, не уверена, как их назвать - те, у которых на конце "Day") на английском называют так: <множественное число>'s Day.)
1. It takes Bob a quarter of an hour to get to the train station.
1.It doesn't take Bob a quarter of an hour to get to the train station(отрицание)
1.Does it take Bob a quarter of an hour to get to the train station?((общий вопрос)Потребуется ли Бобу четверть часа, чтобы добраться до вокзала?)
1.How many time takes Bob to get to the train station?(Специальный)Сколько времени занимает у боба поездка до жел.,станции)
2.It takes them 30 minutes to get to school.
2.It don't take them 30 minutes to get to school(отриц)
2.Do it takes them 30 minutes to get to school?(вопрос)
2.How many time it takes them to get to school?((специальный вопрос)сколько времени у них занимает путь до школы?)
Объяснение:
1. Choose the noun (существительное):
1.1
development - разработка
(to) develop - разрабатывать
1.2
rainy - дождливо
rain - дождь
1.3
childhood - детство
childish - как ребенок ("ты ведешь себя, как ребенок" и т.д.)
2. Choose the right sentence with the correct word formation:
2.1
Golden Week is such a love (любовь) time to be in Japan.
Golden Week is such a lovely (прекрасное) time to be in Japan.
2.2
I'm English, so I find it really interesting (интересно) to see how Japanese people have picnics.
I'm English, so I find it really interest (интерес) to see how Japanese people have picnics.
2.3
The Emperor's birthday and Constitution Day are important and so is Greenery Day, but I like Children's Day.
The Emperor's birthday and Constitution Day are important and so is Greenery Day, but I like Child's Day.
(Обычно праздники дней (я, если честно, не уверена, как их назвать - те, у которых на конце "Day") на английском называют так: <множественное число>'s Day.)