Спишите предложения, определите, что связывают сочинительные союзы (подчеркните грамматические основы и однородные члены предложения). Найдите сочинительные союзы, заключите их в овал. Надпишите над союзами их тип: с — соединительный, п — противительный, р — разделительный.
1. Горячее солнце искало ветра, но ветра-то не было. (И. С. Тургенев) 2. Свежею водой умылась, празднично принарядилась и красуется земля. (М. Жумабаев) 3. Эх! дороги... Пыль да туман, холода, тревоги да степной бурьян. (Л. Ошанин) 4. То сочно-изумрудный, то весь в кистях, то в шар свиваясь — в дым, куст саксаула здесь живет, казалось, трудно. (Б. Каирбеков) 5. Белый снег — не белый, а светлый. Нет, не светлый, а сияющий снег. (Б. Слуцкий) 6. Буря мглою небо кроет, вихри снежные крутя; то, как зверь, она завоет, то заплачет, как дитя. (А. С. Пушкин) 7. Береза расправила плечи и солнышка ждет. (М. Шаханов) 8. Зимой солнце светит, да не греет. (Пословица) 9. Клен ты мой опавший, клен заледенелый, что стоишь, нагнувшись, под метелью белой? Или что увидел, или что услышал? (С. А. Есенин)
1)If we leave now, we'll get there on time.
2)You won't be strong if you don't eat vitamins.
3) If you eat too many sweets, you'll have bad teeth.
4) If it rains, we won't go to the park.
5) I'll to the shops if we need more orange juice.
6) You won't learn if don't listen.
7) He won't be bored if he has some music to listen to.
8) If I press this button, the machine will tidy my bedroom.
3. Will I get a present if I pass my exams?
Will we be healthy if we ride our bikes every day?
Will this glass break if I drop it?
Will she come if we ask her nicely?
Will they stop the football match if it rains?
Will you get off if the bus stops?
Will dad be angry if we don't tidy our bedrooms?
Объяснение:
The laboratory has its own equipment. It is equipped with special
laboratory tables besides the demonstration table which stands between the two rows of tables and in front of them. In our experiments we use laboratory vessels and glassware of different kinds. There are three groups of them in the laboratory: glassware for general use, glassware for special use and glassware for measuring. Students carry out experiments using test-tubes, funnels, flasks, retorts, burettes, graduated cylinders, measuring glasses and pipettes. They also have microscopes, analytical balances, distillators, burners to heat solutions and thermometers at hand. The most widely available reagents at our laboratory are acids, alkalis,
oxides, organic salts, indicators.
Объяснение: