В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

Summative assessment for the units “Creativity”and “Fantasy world” GRAND 5
Variant 1
Learning objective
5.R2 Understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics
5.W7 Use with some support appropriate layout at text level for a limited range of written genres on familiar general topics and some curricular topics
Assessment criteria
• Recognize factual details in a given argument related to the topic
• Use the information to write sentences which describe people, places and objects
• Write answers for personal questions connecting extended sentences into a paragraph Level of thinking skills: Knowledge and comprehension
Duration: 40 minutes Total points: 15
Reading:5 use of English:5 Writing :5

Task 1. Read the text and mark the sentences T (true), F (false) or DS (doesn’t say).
Entertainment in the past
Entertainment was very different in 19th century England. People didn’t have TVs or radios and they couldn’t go to the cinema to see a film. Instead, people went to the theatre. It was not very expensive, so rich and poor people could go there. They could see a different play every week. Oscar Wilde was a very popular playwright. Sometimes, the theatre had special performances with magicians and jugglers too. People also had books. Some writers, like Charles Dickens and Arthur Conan Doyle, were very famous. Many people were poor. They couldn’t read, but they could listen to other people read. These people could enjoy the theatre and books and forget their difficult lives for a little while.
1 People could go to the cinema in 19th century England.
A. Doesn`t say B. False C.True
2.Only rich people could go theatre……
A.False B.True C.Doesn`t say
3.There was a different play every week in the theatre……
A.True B.False C.Doesn`t say
4.Oscar Wild was a famous painter……
A.True B.False C.Doesn`t say
5.The theatre never had any performances by magicians…….
A.True B.False C.Doesn`t say

Task 2 Use of English
Choose the right sentences in past Simple Tense,using the words in bracket.
1.She Played/plaied the piano at the concert.(to play)
2.Marco Polo lived/lifed in Venice in the 13th century.(to live)
3.J.R.R Tolkien becomed/became a professor at Oxford University.(to become)
4.Helen aten/ate a picnic outside in the sunshine.(to eat)
5.I seed/saw you last year.(to see)
Task 3 Writing task
Write a short text about your school.
You should write about: - The name of your school
- The size (big/small)
- Pupil’s age - Uniform - Time school starts and finishes – Subjects
КРИТЕРИЙ ОЦЕНИВАНИЯ • writes in an appropriate style;
• writes in a descriptive manner using appropriate adjectives;
• writes sentences in a logical sequence

Показать ответ
Ответ:
tab3190717
tab3190717
03.08.2022 09:15

спасская башня

спасская башня - самая известная и самая большая среди всех башен кремля. в ней 10 этажей, высота ее – 67,3 метра без звезды и 71 метр с нею. спасская башня была возведена при князе иване iii итальянским архитектором пьетро солари. изначально башня называлась фроловская, так как неподалеку на мясницкой улице, куда вела дорога из кремля, находился храм фрола и лавра, не сохранившейся до наших дней. в 1521 году в память об избавлении москвы от осады войска хана махмет-гирея над фроловскими воротами со стороны красной площади появился образ спаса смоленского. образ считался неземного происхождения, и как он появился, никто точно сказать не может. этот образ поместили в киот, а перед киотом повесили фонарь. за огнем лампады следил служитель храма василия блаженного. во второй половине 17 века на воротах со стороны кремля был установлен образ спаса нерукотворного.   в то время по центральным районам московского государства прошла эпидемия чумы, в которой особенно пострадала москва, но один из городов, хлынов (киров, вятка), эпидемия обошла стороной, и стали возникать слухи, что причиной этого является чудотворный образ спаса нерукотворного, которому молились горожане. узнав об этом, царь алексей михайлович повелел икону в москву. с иконы были сделаны два списка, один из которых был установлен над фроловскими воротами со стороны кремля. царь алексей михайлович особым указом 1658-го года приказал изменить название фроловских ворот на спасские, и у башни появилось новое название – спасская.

0,0(0 оценок)
Ответ:
Izijjkghkk
Izijjkghkk
26.09.2022 02:24

video games are computer games - a computer program that serves to organize the gameplay (gameplay), communication with game partners, or itself acting as a partner [1] [2].

currently, in some cases, instead of a computer game, a video game can be used, that is, these terms can be used interchangeably and be interchangeable [3] [4] [c. one]. in computer games, as a rule, the game situation is reproduced on the display screen or a regular tv (in this case, computer games are also video games at the same time), but at the same time a computer game can be sound, teletype and others [1] [2].

computer games can be created on the basis of films and books; there are reverse cases. since 2011, computer games are officially recognized in the united states as a separate art form.

computer games have had such a significant impact on society that information technology has a steady gamification trend for non-game application software [6] [7].

видео игры, это компьютерная программа, играющая роль в организации игрового процесса (геймплея), или выступающая в качестве партнеров [1] [2].

в настоящее время в компьютерных играх могут использоваться видеоигры, в которых есть данные, которые могут быть синонимами и взаимозаменяемыми [3] [4] [к. 1]. в компьютерных играх, как правило, игровая ситуация воспроизводится на экране дисплея или в обычном телевизоре (в этом случае компьютерные игры одновременно и видеоигры), но в то же время компьютерная игра может быть звуковой, телетайповой и др [1] [2].

компьютерные игры могут быть созданы на основе фильмов и книг; есть и обратные случаи. с 2011 года компьютерные игры официально признаны в сша.

компьютерные игры оказали столь существенное влияние на общество, что в информационных технологиях отмечена устойчивая тенденция к геймификации для неигрового прикладного программного обеспечения [6] [7].

0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота