Task 2. Complete each sentence with as…as and the adverbs in brackets. You should change adjective in parentheses into adverb. 1. I drive (careful) as you do.
2. Mark plays the guitar (good) Nancy does.
3. He shops online (frequent) I do.
4. Microwave ovens work (good) regular ovens.
5. Motorcycles go (fast) cars.
6. A smartphone send messages (quick) a laptop.
He didn't enter the Aviatoin Institute last year
When did he enter the Aviatoin Institute?
Where did he enter last year?
What did he do last year?
My sister studies at the university
My sister doesn't study at the university
Where does my sister study?
Who studies at the university?
What does my sister do at the university?
The third-year students will have industrial training next summer
The third-year students will not have industrial training next summer
Who will have industrial training next summer?
When will the third-year students have industrial training next summer?
What will the third-year students have next summer?
What training will the third-year students have next summer
Прежде всего, я хочу сказать вам, что мою подруг зовут Ирина и ей 17. Её рост около 159 см. Но она хотела бы быть немного выше. Ну, она не худенькая, но и не толстая.
У Ирины круглое лицо, как и у всех, немного длинный нос и большие радостные серые глаза. Ее кожа немного бледная, но ей это нравится, она не любит румяные лица. У нее нет веснушек как у моей подруги Нины. Ee лоб открытый. Я думаю, у Ирины очаровательная улыбка. Мои волосы не очень короткие, но это не длинные. Они прямые и черные. У меня густые волосы.
Я думаю, что она похожа на своего отца. Моя подруга очень активная и творческая, жизнерадостная и любознательная. Но самое главное - она надежная. Мы проводим много времени вместе. Мы ходим гулять, играем в теннис, слушаем нашу любимую музыку, играем в компьютерные игры, смотрим телевизор, делаем вещи, которые нам нравятся. Я люблю мою подругу.