Task 7. Complete the sentences by properly using the words given in brackets below. Mind the correct grammar form! 1. A computer network ___ computers.
2. The ___may be linked ___ cables, telephone lines, radio waves, satellites, or infrared light beams.
3. ___ physically connecting computers and communication devices, a network system has the function of ... a cohesive architecture that ___ data transmission while using various equipment types.
4. A local-area network ___ a local ___ .
5. The ___ of a network ___ its physical structure.
6. ___ , there are two ___ wiring technologies for a LAN, Ethernet and Token Ring.
7. LAN users may also ___ wide-area networks.
8. Many WANs are built for one ___ organization and are private.
9. The Internet is a ___ of networks and gateways linking millions of computer users on ___ continents.
10. ___ the Internet, users can ___ a variety of information browsing ___ of buttons, highlighted text, or sophisticated searching software known as search engines.
(by means of; be made up of; smooth; widespread; with the help of; all; currently; along with; enable; territory; specify; connect to; creating; set; specific; networked computers; get; by the use; embrace; configuration; multiple)
B.
6 player 9 footballer
7 artist 10 painter
8 director 11 cyclist
C.
12 Are you good at acting? Why not join our drama club.
13 How often do you meet your friends?
14. Laura and Peter don't like doing jigsaw puzzles.
15. I think games like backgammon are lots of fun.
16. Mary is interested in literature.
17. Mark loves windsurfing. He tries to go every
weekend.
18. Sharon goes cycling once a week.
19. I hate computer club. It's really boring.
D.
20. F
21. E
22. B
23. C
24. D
E.
25. I go to see my grandparents every Saturday morning.
26. George is learning to windsurf these days.
27.He is not having a shower right now.
28 Pete and I are playing Scrabble at the moment.
29 My sister meets her friends every afternoon.
F
30. Bob plays football on Fridays.
31. Jess loves reading. It's her favourite activity.
32. Peter likes playing board games.
33. "What are you doing?" "I am looking at my hair in the mirror."
34. John is running around in the garden at the moment.
35. Ken is having a shower right now.
G.
36. G
37. D
38. E
39. C.
40. B
41. F
H.
42. What school team does Karen belong to?
She belongs to a school team.
43. What does she do on Wednesdays?
On Wennesdays she goes to music club.
44. When does Karen meet her friends?
On Thursdays.
45. What board game does Karen like playing?
Scranbble.
46. Who does she spend time her weekends with?
At the weekend, Karen always spends time with her family
47. What activity does Karen do with her dad?
Sometimes her dad takes her windsurfing.
Лошадь – стройное, грациозное животное, с сильно развитой мускулатурой и крепкой конституцией. Туловище округлой формы с длинными стройными ногами, на запястьях которых с внутренней стороны имеются мозолистые ороговевшие шишки-утолщения. На изящной мускулистой шее находится большая, вытянутая голова. Несмотря на внушительные размеры черепа, мозг лошади относительно маленький, что никоим образом не отражается на высоком интеллекте животного. Голову венчают заостренные, подвижные уши. На морде расположена пара больших выразительных глаз и довольно широкие крупные ноздри.
У лошадей отлично развит слух, хорошее зрение и обоняние. Тело лошади покрывает волосяной покров, длина и жесткость которого варьируется в зависимости от расположения: челка, грива и хвост имеют длинные и шелковистые волосы, тогда как туловище защищено более короткой и жесткой шерстью. Цвет покрова определяет масть лошади, с возрастом интенсивность окраса может изменяться.
Породы лошадей очень разнообразны, интересны и, порой, очень необычны. По экстерьеру и общей конституции лошадь подразделяют на упряжную, верховую, вьючную, рысистую и скаковую. Также лошадей классифицируют по разнообразным признакам:
Зонально-климатический признак:
— лесные
— горные
— степные
Назначение:
верховые
верхово-упряжные
легкоупряжные
тяжелоупряжные
верхово-вьючные