В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

The debate over whether education of gifted children segregates them on the basis of pre-existing privilege rather than cognitive ability is neither new nor uniquely American. The number of selective, state-run grammar schools in Britain reached its zenith in 1965, before the Labour government of Harold Wilson embarked on a largely successful effort “to eliminate separatism in secondary education”. The three-tiered German education system—which sorts children on the basis of ability at the age of ten into either university-preparatory schools or vocational ones—has always been criticised for fostering social segregation. The fact that the children of Turkish migrants are now disproportionately sorted into lower-tier secondary schools instead of selective Gymnasien adds a disquieting racial divide. In America the debate is kicking up anew. The issue is national: the most recent statistics show that whites are 80% more likely than black students to take part in programmes for the gifted, and Asians are three times as likely. But the principal battleground has been New York City.
Much of that is due to Bill de Blasio, the city’s left-wing mayor, who has staked his administration (and recently imploded presidential run) on the promise of reducing inequality. In August a panel he convened, called the School Diversity Advisory Group, proposed a sweeping reform to “move away from unjust gifted and talented programmes and school screens”—eliminating them entirely. Though the policy has not yet been implemented, it triggered a furore among parents, particularly Asian-Americans, fearful that their children’s chance of a fine education was to be sacrificed on the altar of diversity.
Нужно составить 6 специальных вопросов по данному отрывку , буду благодарен за

Показать ответ
Ответ:
Danich20
Danich20
10.12.2020 04:19

1. My sister Julia German at university some years ago.

b) studied

2. they their family at Christmas? *

c) do/ visit

3. I can’t speak to you now, I the newspaper. *

d) am reading

4. They the dinner yet. *

a) haven’t made

5. Next week, I see my grandparents for dinner. *

c) ‘m going to

6. There are tomatoes in the fridge. *

b) some

7. My aunt lives in London, south of . *

d) the Thames

8. I’m sorry I talk to you. I’m busy. *

a) can’t

9) I was of a lot of clubs at school. *

c) a member

10. The weather was ! It rained all the time. *

d) awful

Объяснение:

0,0(0 оценок)
Ответ:
tatybat
tatybat
06.03.2020 18:21
A: Дэвид, какой твой любимый мультфильм?
Д: Мне очень нравится Ice Age.
A: О чем это?
Д: В фильме несколько частей. В первой части мы встречаемся с Мэнни,
мамонт и Сид, друг Мэнни. Они женщине
ребенок, чтобы найти своего отца. Встречаем еще одно животное, Диего. Он
тигр. В конце мультфильма он становится Мэнни и Сида.
друг.
A: О, это звучит очень интересно! Какая часть твоя любимая?
Д: Мне нравится вторая часть. Мне нравятся два опоссума, Крэш и Эдди. Они
очень забавно. В этой части Мэнни встречает Элли, мамонта, который
думает, что она сестра опоссумов. И еще один
забавное животное, Бак. Бак - враг динозавров. Он...
A: Больше ничего не говори! Сам хочу посмотреть мультик!
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота