В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География
alina3741
alina3741
20.11.2022 19:45 •  Английский язык

There's smoke in here; I can't breathe. 2. I earn . . to buy that car. (money) 3. My manager says that I play . . to win the competition. (well ) 4. I know I talk. I should talk less...

5. I don't think the door is . to get the sofa into the room. ( wide )

6. I ate cakes and felt sick later. 7. I can't drink this milk. It's. hot.

8. I think I've eaten . I don't feel very well.

Показать ответ
Ответ:
Андрейхоттабыч
Андрейхоттабыч
08.02.2020 18:04
1. He said Bernard Shaw had been given the Noble Prize for Literature in 1925.( можно оставить was given как исторический факт).
2. She asked when the Music Festival would take place in Edinburgh.
3. He said he wouldn’t be able to attend the meeting the following day.
4. They asked me if I was going to visit my parents on Sunday.
5. My friend told me to wait for him/her a little.
6. The teacher asked us how long we had done our homework.
7. My friend told me he knew that I was going to take part in their scientific conference.
8. She said she had already met that man.
9. My brother asked me if I could help him to translate that article.
10. The students said they had passed their exams in History.
11. He asked me if I had bee. born in Moscow.
12. The teacher told us to bring our dictionaries for the next lesson.
13. He said he hadn’t watched TV the previous day.
14. He told us not to tell anybody about it.
15. She asked me what foreign languages I studied at my school.
16. They said they hadn’t read that day’s newspaper yet.
0,0(0 оценок)
Ответ:
пропин
пропин
08.06.2022 12:28
Интернет так стремительно вошел в нашу жизнь, что общество оказалось неготовым справляться со свободным потоком информации. 
Практически бесконтрольное размещение информации привело к тому, что недостоверные сведения перемежаются с правдивыми. Они приводят к формированию искривленных понятий у тех, кто знания только начинает впитывать. Если взрослый человек на основании образования и жизненного опыта может уловить неправдивые нюансы и перепроверить, то подросткам это еще сложно.В соцсетях наряду с нормальными пользователями орудуют мошенники, маньяки, педофилы и другие личности с темными намерениями.

В настоящее время 91% семей имеют компьютеры.

   Пути развития цепочки “Ребенок - Компьютер – Интернет”: 

• Положительный:

  Ребенок разумно и рационально использует потенциал компьютера и Интернет-ресурсов.

• Отрицательный:

  Психологические проявления Интернет - зависимости, которые выражаются в большом количестве проблем поведения и контроля над влечениями.

Плюсы Интернета:

         Оперативность получения любой информации.

         Общение: Мой мир, Контакт, Одноклассники и другие социальные сервисы и форумы.

         Самореализация.

         Получения дополнительного образования.

         Расширение территориальных границ.

         Обеспечение досуга.

         Формирование информационной компетентности, включающей умение работать с информацией: находить, получать, анализировать, систематизировать и использовать.

The Internet so quickly entered our life, that the society was not ready to cope with the free flow of information.
Almost uncontrolled placement of information led to the fact that misleading information is interspersed with truthful. They lead to the formation of distorted concepts in those who are just beginning to absorb knowledge. If an adult on the basis of education and life experience can catch untrue nuances and double-check, then teenagers are still difficult. In social networks, along with normal users, scammers, maniacs, pedophiles and other persons with dark intentions operate.

Currently, 91% of families have computers.

Ways of development of the chain "Child - Computer - Internet":

• Positive:

The child intelligently and rationally uses the potential of the computer and Internet resources.

• Negative:

Psychological manifestations of Internet - dependence, which are expressed in a large number of problems of behavior and control of drives.

Pros of the Internet:

Efficiency of receiving any information.

Communication: My world, Contact, Classmates and other social services and forums.

Self-realization.

Receiving additional education.

Expansion of territorial boundaries.

Providing leisure.

Formation of information competence, including the ability to work with information: to find, receive, analyze, organize and use.
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота