Упражнение 2: Ниже приведены выдержки из двух разговоров о покупках. Определите, относится ли каждое предложение к разговору 1 или 2:
Conversation 1 – A customer calling a website's customer service representative.
Conversation 2 – A customer and a shop assistant talking in a shop.
Shopping Phrases
It arrived in a damaged box. Here's your receipt.
When I tried it to use it, it wouldn't work. I'll take it.
I was charged for something I didn't buy. It's on special offer.
How would you like to pay? I paid by credit card.
I'd like a refund please. It's a bargain.
An extra charge has appeared on my statement. In cash, please.
Упражнение 3: Заполните диалог данными словами:
fit this size take try help medium
Shop assistant: Hello! Can I you?
Customer: Yes, please. Have you got T-shirt in pink?
Shop assistant: Yes. What are you?
Customer: I’m .
Shop assistant: this one on.
A little later:
Shop assistant: Does it ?
Customer: It’s perfect. I’ll it.
Нельзя, ни с того, ни с сего, сказать всем: "Отлично, помните, что вы раньше делали на знак"уступи дорогу". Теперь нужно делать по-другому."
You couldn't suddenly tell everyone, "OK, remember what you used to do at yield signs? Now do something different."
Знак "Уступи дорогу" в 1950. Но это всё что у нас есть.
yield signs in 1950. But that's all we got.
Почему же тогда не использовать знак "уступи дорогу"?
So, why not use a yield sign?
Тяжело создать новое значение существующему знаку. Нельзя, ни с того, ни с сего, сказать всем: "Отлично, помните, что вы раньше делали на знак"уступи дорогу".
You couldn't suddenly tell everyone, "OK, remember what you used to do at yield signs?
Знак "Уступи дорогу" в 1950.
But that's all we got.
Знак "Стоп" был изобретен в 1915 году. Знак "Уступи дорогу"в 1950. Но это всё что у нас есть.
Stop signs were invented in 1915, yield signs in 1950. Butthat's all we got.