Архитектура компьютерной системы организована вокруг основного/первичного ЗУ, поскольку через него должны проходить все данные и инструкции, используемые компьютерной системой. Наше обсуждение блоков компьютерной системы начнется с функций основного и вс ЗУ. Это ведет к исследованию центрального процессора и от него к рассмотрению устройств ввода и вывода. Следовательно, последовательность, в которой мы будем описывать функциональные блоки цифрового компьютера, такова: 1) запоминающие устройства, первичное и вторичное (основное и вс центральный процессор; 3) устройства ввода и вывода.
Бывают основные и вс запоминающие устройства. Оба вида устройств содержат данные и инструкции для обработки данных. Данные и инструкции должны поступать в основное ЗУ и из него.
Основное ЗУ также называется оперативным или внутренним ЗУ. Специальные функции внутреннего ЗУ заключаются в том, чтобы содержать (хранить): 1) все данные, подлежащие обработке; 2) промежуточные результаты обработки; 3) окончательные результаты обработки; 4) все инструкции, необходимые для текущего процесса. Другое название основного ЗУ - память, из-за сходства с функцией человеческого мозга. Тем не менее, компьютерная память отличается от человеческой в важных аспектах. Память компьютера должна быть сохранять очень большое количество комбинаций символов, не забывая и не меняя никаких деталей. Она должна быть в состоянии быстро найти все ее содержимое по требованию.
ответы на вопросы
1. What are the functional units of a digital computer?
The functional units of a digital computer are: 1) storage units, primary and secondary; 2) central processing unit; 3) input and output units.
2. What units make up the central processing unit? (в данном фрагменте текста нет ответа на этот вопрос)
The central processing unit consists of the control unit (CU) and the arithmetical-logical unit (ALU).
3. How is computer system organized?
The basic organization of a computer system includes input devices, processing, and output devices.
4. What are the two main types of storage units?
The two main types of storage units are primary storage and secondary storage.
5. What do they contain?
They contain data and the instructions for processing the data.
Our mentality, mindset and beliefs are formed while we grow up. We are influenced by books, films, politics and people around us. It is obvious that people with whom we we have a close relationship have the most significant impact on us. Let us take a closer look and invesigate whether our friends affect us more than our family when we are young.
On the one hand, friends definitely affect our personality. We choose people who later become our friends and in some way our choice shapes our future. They influence us when we share and adopt their points of view, attitudes to things and, moreover, they often become our main sources of information and, therefore, we learn plenty of things from their perspective.
On the other hand, there is a famous saying that we don't choose our parents and family, however everyone spends a significant part of their life with family members whether they like it or not. As young people absorb everything they face and are easily influenced, they, therefore, are under great influence of their families too because they communicate on daily basis.
In conclusion, as a whole, teenagers are equally influenced by both family and friends. However, in certain cases, one influence can outweigh another.
Перевод текста
ЗАПОМИНАЮЩИЕ УСТРОЙСТВА (ЗУ)
Архитектура компьютерной системы организована вокруг основного/первичного ЗУ, поскольку через него должны проходить все данные и инструкции, используемые компьютерной системой. Наше обсуждение блоков компьютерной системы начнется с функций основного и вс ЗУ. Это ведет к исследованию центрального процессора и от него к рассмотрению устройств ввода и вывода. Следовательно, последовательность, в которой мы будем описывать функциональные блоки цифрового компьютера, такова: 1) запоминающие устройства, первичное и вторичное (основное и вс центральный процессор; 3) устройства ввода и вывода.
Бывают основные и вс запоминающие устройства. Оба вида устройств содержат данные и инструкции для обработки данных. Данные и инструкции должны поступать в основное ЗУ и из него.
Основное ЗУ также называется оперативным или внутренним ЗУ. Специальные функции внутреннего ЗУ заключаются в том, чтобы содержать (хранить): 1) все данные, подлежащие обработке; 2) промежуточные результаты обработки; 3) окончательные результаты обработки; 4) все инструкции, необходимые для текущего процесса. Другое название основного ЗУ - память, из-за сходства с функцией человеческого мозга. Тем не менее, компьютерная память отличается от человеческой в важных аспектах. Память компьютера должна быть сохранять очень большое количество комбинаций символов, не забывая и не меняя никаких деталей. Она должна быть в состоянии быстро найти все ее содержимое по требованию.
ответы на вопросы
1. What are the functional units of a digital computer?
The functional units of a digital computer are: 1) storage units, primary and secondary; 2) central processing unit; 3) input and output units.
2. What units make up the central processing unit? (в данном фрагменте текста нет ответа на этот вопрос)
The central processing unit consists of the control unit (CU) and the arithmetical-logical unit (ALU).
3. How is computer system organized?
The basic organization of a computer system includes input devices, processing, and output devices.
4. What are the two main types of storage units?
The two main types of storage units are primary storage and secondary storage.
5. What do they contain?
They contain data and the instructions for processing the data.
On the one hand, friends definitely affect our personality. We choose people who later become our friends and in some way our choice shapes our future. They influence us when we share and adopt their points of view, attitudes to things and, moreover, they often become our main sources of information and, therefore, we learn plenty of things from their perspective.
On the other hand, there is a famous saying that we don't choose our parents and family, however everyone spends a significant part of their life with family members whether they like it or not. As young people absorb everything they face and are easily influenced, they, therefore, are under great influence of their families too because they communicate on daily basis.
In conclusion, as a whole, teenagers are equally influenced by both family and friends. However, in certain cases, one influence can outweigh another.