В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

Work experiencevanabutary and writingtime jobs. thesthey pay for21find in the text enitensets with the pthink the difference is? write 5 sentences about your pocketo stis help outjoney-theirha. but it isliotoning and speaking23it hard toand theirdies to be ableod marks at-athat thearora listen to unda. she's talking1 when wns her birthday's2 when is linda lenving. kooli3 what would linda like to dowhat subject doen linda like5 what's her other alternativ6 what did she do lust sumlisten to the interview againquestion? how do you think urin pairs, role play linda's inng. the typesk for family11. as i said,at toy stores19the rapread the article from the rap what is the topic of thearticle? why is it entitled "too young to start? too young to startby dasha sedovain many western countries. great britain, theunited states of america. australia and otherswhen teenagers are around 16 years old, they start doing some part-time toget jobs to have extra spending money, or pocket money. with this money, thetheir entertainment or mobile phones, save money for clothes or college ortheir families. in some families teenagers do not have to earn extra moneyparents give them pocket money or pay them for doing some house jobs. r.becoming less and less common.here in russia the situation is different. first of all, strict laws make itemploy teenagers. secondly, education is the top priority for most children anparents. parents want their children to concentrate on their school studies toto go to university. in some families kids get extra pocket money for good meschool. it is very rare that teenagers get money for doing house chores.while some teenagers in russia do work part-time, i'd have to say thepercentage is much lower than in the us, though it seems to be increasing. theof jobs are varied, just like anywhere else. they might work in a shop, work foror friends, hand out fliers on the street, work in a fast food restaurant, well, as ithere are many girls also may babysit or do housekeeping, some work at toy stor other types of shops, but those are mostly college or university students.i consider part-time jobs to be very important. teens become more responsiblehome and school because of the values that they learn at their jobs. jobs can teateens such important values and skills as responsibility, teamwork, time managementand discipline. they will be more prepared for university, too, where they may have tobalance work, studies and activities.discuss the following questions1 do you agree with how dasha describes the situation withvocabularyteenagers' pocket money in russia? commonwhat is, in your opinion, the main difference between americatop priorityand russia in terms of teens' part-time jobs? percentagehow much pocket money do you and your friends get? filierwhat do you/your friends have to do to earn pocket money? valuewhat do you spend your pocket money on? skill6 would you like to get a part-time job? what kind of job? to varywhat do you think is dasha's answer to the question "areto hand outrussian teens too young to work? ” find evidence in the text.8 what is your answer to this question? 24which job is good for you? tyuse going to and the adjeciexample: i'm going to be a shopi'm not going to be a busecretary, mechanic,factory worker, teacyhairdresser, computsinger, writer, jour25look at the activitiesthe weekend with 6a) go to the hairdressb) go for a walkc) visit one's grand: d) go to a funfaire) do one's homewef) go to a restaursg) have an interv! ask and anexample: a: what arb i'm goin20 find in the text english equivalents of the following words and phrases.1 встречаться всё реже11 давать деньги на18 yyeba19 дополнительныекарманные расходы2 процент намного нижезанятия, занятия12 дополнительные деньгиз строгие законы13 зарабатывать деньгиспортом4 главный приоритет20 pabota 110 aomy5 нанимать подростков14 получать карманные21 auciuinhaденьги6 сочетать работу с учёбой15 платить за работу по дому7 делать что-либо трудным22 ответственность23 работа в команде16 оплачивать свои8 cuntatú yto-jo kakim-24 времен17 работа с неполным9 карманные деньги10 копить деньгирабочим днём© t072 listen and check.p listen and repeat.26imagine yprepare athe article deals withit is entitled dasha discusses theshe compares (30)​

Показать ответ
Ответ:
koksenenko10
koksenenko10
10.07.2022 20:59
I have just been  to the post office. I've got some stamps.

Your computer will work perfectly if you call out a technician to repair it. 

The modern operational system controls and manages the use of the hardware.
The use of the hardware by the modern operational system.(Вот здесь не поняла что нужно дополнить)

We have to apply for a visa. We can't just travel on our passports.

will be helped 

My parents will go to the South next year.

Have they been in touch yet? – No, they haven't. I had had any news. (если честно не поняла смысла этого предложения)

I often drive to work but I take the train this morning because my car is in for repair. 

will Peter ride his bicycle this afternoon? Can I borrow it? 

We were not able to get a hotel room because we did not book in advance. 
0,0(0 оценок)
Ответ:
victoriabetenecova
victoriabetenecova
29.04.2020 20:05
Подавляющее большинство односложных прилагательных образуют степени сравнения с простых (синтетических) форм: сравнительная степень образуется при суффикса –er, который произносится [q], а перед словами, начинающимися с гласного звука - [qr]. превосходная степень образуется при суффикса  -est, который произносится [ist]. при этом следующие правила: 1    в односложных прилагательных, оканчивающихся на одну согласную с предшествующим кратким гласным звуком, конечная согласная буква удваивается (чтобы сохранить закрытость слога): big [big] большой - bigger ['bigq]- biggest ['bigist] thin [tin] тонкий - thinner ['tinq]- thinnest ['tinist] 2    если прилагательное оканчивается на y с предшествующей согласной, то y меняется на i : busy ['bizi] занятый - busier ['biziq] - busiest ['bizist] happy ['hxpi] счастливый - happier ['hxpiq] - happiest ['hxpist] примечание: но если перед y стоит гласная, то y остается без изменения: grey [grei] серый - greyer ['greiq] - greyest ['greiist]   3    конечная гласная e (немое e) перед суффиксами -er, -est опускается: white [wait] белый - whiter [waitq] - whitest ['waitist]   положительная степеньсравнительная степеньпревосходная степень (артикль the везде) dark [drk] темныйdarker темнее (the) darkest самый темный nice [nais] милый nicer милее (the) nicest самый милый large [lrg] большойlarger больше(the) largest наибольший   однако даже здесь не все так однозначно. у некоторых прилагательных одинаково употребительны как синтетические, так и аналитические формы, например: true [trh] правдивый, верныйtruer; more truetruest; most true hot [hot]  горячийhotter; more hot hottest; most hot – реже   а некоторые в подавляющем большинстве случаев встречаются в аналитических формах: right [rait] правильный, верный righter (редко); more right most right wrong [ron] неправильный more wrong most wrong real [riql] настоящий more real realest (реже); most real   перед прилагательными в превосходной степени ставится определенный артикль the, так как оно обычно является определением к стоящему за ним существительному ( придает ему качества исключительности). артикль сохраняется и в тех случаях, когда существительное не упомянуто, а лишь подразумевается: this is the shortest way to the station.это самая короткая дорога к вокзалу.there are 20 boys in our class. victor is the tallest.в нашем классе 20 мальчиков. виктор самый высокий.     двусложные и многосложные прилагательные   многосложные и большинство двусложных прилагательных образуют сравнительную степень с слова more [ml] - более, а превосходную степень - most [moust] - самый (наиболее). а меньшая и самая низкая степень качества выражаются словами less [les] - менее  и  least [ljst] – наименее. эти слова ставятся перед прилагательным в форме положит. степени ( основная форма). положительная степеньсравнительная степеньпревосходная степень (артикль the везде) difficult ['difikqlt] трудный beautiful ['bjhtifl] красивый more difficult труднее more beautiful красивее most difficult самый трудный most beautiful самый красивыйвыражение меньшей и наименьшей степени: expensive [ik'spensiv] дорогой (по цене) less expensive менее дорогой   (the) least expensive наименее дорогой например: we are glad that this work is less difficult.мы рады, что эта работа оказалась менее трудная.   примечание 1: most употребляется перед прилагательными не только для образования превосходной степени, но и со значением very - , а также крайне, весьма, обозначая просто высокую степень качества безотносительно к другим предметам. в этом случае существительное в единственном числе употребляется с неопределенным артиклем, а во множественном числе - без артикля: this is a most interesting book.это крайне интересная книга.they are most interesting people.они крайне интересные люди.   примечание 2: most употребляется также с предлогом of перед существительным, обозначающим определенную группу предметов, лиц или количество чего-либо. сочетание most of употребляется без артикля и означает "большинство (из), большая часть (из)". в этом случае существительное, к которому оно относится, имеет при себе определенный артикль, указательное или притяжательное местоимение. most ofthese books have been published in moscow. большая часть этих книг издана в москве. most ofthe students go in for sports. большинство студентов занимается спортом.ответ: сравнительная ( обычная )
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Английский язык
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота