Writing Ex 1: fit the most appropriate word or phrase from the list.
Thank you, apologise, got, inform, tell, report, sorry, let you know, require, need, receive, thanks
1. about breaking your garden gnome! 2. We are writing to for the late delivery of your sofa. 3. Just a quick note to say for the kid's presents. 4. for your letter of 23rd November concerning your mortgage. 5. Please do not hesitate to let us know if you any assistance. 6. Give us a shout if youahand 7.We regrettoyou that your order cannot be fulfilled. 8. Just thought I'd better that we can't come on Sunday. 9. We are pleased to that the work is on schedule 10. Abdul can you all about it. 11. Thanks for your present which I yesterday. 12. We cannot send you the goods until wepayment.
Ex. 2: match formal phrases 1-11 with informal phrases A-K: FORMAL INFORMAL
1. an issue A. Hello
2. disturbed B. tell (somebody)
3. contact C. a problem
4. discuss (with somebody) D. (at) very late time
5. Dear Sir / Madam E. worried
6. take actions (regarding) F. speak (to somebody)
7. cause G. do not want to listen
8. ignore H. get in touch (with
9. (during) unsociable hours I. do something (about)
10. Yours faithfully J. make
11. inform (somebody) K. Bye
Письмо
Пример 1: подобрать наиболее подходящее слово или фразу из списка.
извиняюсь, получил, сообщить, сообщить, сообщить, извините, сообщить, требовать, нужно, получить
1. о том, как сломать вашего садового гнома! 2. Обращаемся к в связи с поздней доставкой вашего дивана. 3. Небольшая заметка для подарков ребенку. 4 . за ваше письмо от 23 ноября по поводу ипотеки не стесняйтесь сообщить нам, если вы какая-либо Сообщите нам об этом, если вовремя. 7. Мы сожалеем вас, что ваш заказ не может быть выполнен. 8. Просто подумал, что мне лучше , чтобы мы не могли приехать в воскресенье. 9. Мы рады , что работа идет по графику 10. Абдул может вам всем об этом за подарок, который я вчера . 12. Мы не можем отправить вам товар до тех пор, пока оплата не будет.
Ex. 2: сопоставьте формальные фразы 1–11 с неформальными фразами A – K: ФОРМАЛЬНО НЕОФИЦИАЛЬНО
1. вопрос A. Здравствуйте
2. потревоженный Б. скажи
3. связаться с C. проблема
4. Обсудите (с кем-нибудь) D. (в) очень поздно
5. Уважаемый господин / госпожа Э. обеспокоена
6. предпринять действия (относительно) F. говорить (кому-то)
7. Причина, по которой Г. не хочет слушать
8. игнорировать Х. связаться (с
9. (в) нелюбимые часы I. сделать что-нибудь (о)
10. С уважением J. make
11. проинформируйте (кого-нибудь) К. Пока
1. May I go out? — I'm afraid not. It is too late. 2. May I come in? — Yes, you may, but don't be late again. 3. Must I play the piano? — No, you mustn't, everybody is sleeping. 4. Can Helen wear you dress tonight? — No, she can't. I would like to put it on myself. 5. Need I take your pen? — Do, please. I don't need it now. 6. Need I go shopping now? — No, you needn't, you can do it later. 7. Can I talk to you in the evening? — Yes, you can. I will be free. 8. Must Olga wash the dishes? — Yes, she must. It is her turn today.
Advertising plays a very important part in modern merchandising. The manufacturers tell the public about their new products and the stores tell the public about what products they have at what prices. Advertisements can be seen in newspapers, magazines, and on
television every day of the week. Many more advertisements are sent to customers’
homes. Today the average American adult is assaulted by a minimum of 560 advertising messages a day.
Advertising is impersonal, usually paid communication intended to inform,
educate, persuade, and remind. Advertising is a sophisticated form of communication
that must work with other marketing tools and business elements to be
successful.
Advertising must be interruptive — that is, it must make you stop thumbing through
the newspaper or thinking about your day long enough to read or hear the ad.
Advertising must also be credible, unique, and memorable in order to provide.
And finally, assuming the actual advertising is built upon a solid positioning
strategy, enough money must be spent to work a media schedule for ad frequency, the most important element for ad memorability.
Я. правда, постаралась, но не торопись принимать мой ответ как праввильный. Не гарантирую 100 процентную правильность