Задание 1 Перед Вами на экране 5 незаконченных предложений A — E. Внимательно прочитайте их. Прочитайте также варианты ответов в выпадающем списке. Вы услышите разговор в магазине подарков. Для каждого предложения выберите из выпадающего списка концовку, соответствующую содержанию разговора. К каждому предложению подходит только одна концовка. Аудиотекст прозвучит 2 раза. При повторном прослушивании проверьте себя. У Вас есть 45 секунд, чтобы ознакомиться с предложениями. Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись. А. Tony says that tomorrow they are having . 1. an environmental awareness day at school 2. a party with friends 3. a concert B. Environmental awareness day is . 1. a special day when children learn about animals 2. a special day when students learn about all the things they should do to protect the environment 3 .a special day when people recycle plastic things C. Tony says it is important to remind . 1. ourselves to recycle 2. everybody of what they can do to save energy 3. people to turn on the light D. Tony says that they have a special rule that . 1. that the last person to leave a room must turn on the lights and close the door 2. that the last person to leave a room must turn on the lights and open the door 3. that the last person to leave a room must turn off the lights and close the door E. Tony says that you should never leave the doors open . 1. because heat will escape! 2. because burglars can break in! 3. because something bad can happen! Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами
Наша семья готовится к этому празднику заранее. Мой отец покупает и приносит домой красивое Новогоднее дерево в конце декабря. Наша семья имеет традицию, чтобы купить это. Я люблю украшать Новогоднее дерево игрушками, небольшими цветными огнями, конфетами и красивой звездой на вершине.
1.was knitting.
2.leaves
3.is sewing
4.have planted
5.walked
6.will pronounce(he'll pronounce)
7.play
8.were discussing
9.has cleaned
10.guarded
2.1.When did the children decorate...?
2.2.Eto nevernoe predlozhenie.Ili:When are we dancing?ili:Where are we dancing now?
2.3.How often does the teacher greet the children...?
4.When will we (you) wish ...?
5.What has he already written?
6.Where was Mary helping ili When was Mary helping her Mother about the house?
3.
General:Have the pupils spelled all the words correctly?
Special:How have the pupils spelled all the words?
Subject:Who (have) spelled all trhe words correctly?
Alternative:The pupils or the teachers have spelled all the words correctlu?
Tag:The pupils have spelled all the words correctly,haven't they?