Задание 1. Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого
говорящего 1-5 и утверждениями, данными в списке A-F. Используйте каждое утверждение,
обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее
утверждение. Вы услышите аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.
A. I like doing it with my brother at the seaside.
B. I had no teacher and I started when I was a little girl.
C. I love to play it with my friends.
D. I’m always happy when I ‘m on the ice.
E. I like it because it’s a way to keep fit.
F. I have been doing this sport for about a month and I love it.
Speaker 1 Speaker 2 Speaker 3 Speaker 4 Speaker 5
Methodological recommendations for Summative Assessment are designed to assist teachers in planning, organizing and carrying out Summative Assessment in “English” for the Grade 7 learners. Methodological recommendations are aligned with the Subject Programme and Course plan. Summative Assessment in Grade 7 is conducted in Terms 1, 2, 3 and 4.
Summative Assessment Tasks for unit/cross curricular unit will allow teachers to determine the level of the learning objectives achievement planned for the term. Methodological recommendations comprise tasks, assessment criteria with descriptors and marks for conducting Summative Assessment across the unit/cross curricular unit. Also this document includes possible levels of the learners’ academic achievement (rubrics). Tasks with descriptors and marks can be considered as recommendations.
1. Опишите, какие коартикуляционные процессы наблюдаются в следующих примерах: bottle, sudden, quarter, try, moon, panther. E.g. kept: [k] слегка палатализуется и становится более продвинутым под влиянием гласного переднего ряда [e]. Смычный взрывной [p] произносится без взрыва, т.к. за ним следует другой взрывной – [t].
2. Запишите следующие предложения в широкой и узкой транскрипции, обращая внимание на возможные случаи элизии:
а) We have fixed for the locksmith to come and mend it.
б) I suppose the best thing is to get another one.
в) She acts particularly well in that play.
г) The postman came the next day.
д) The police went for their sixth round.
(I'm sorry)