В
Все
М
Математика
А
Английский язык
Х
Химия
Э
Экономика
П
Право
И
Информатика
У
Українська мова
Қ
Қазақ тiлi
О
ОБЖ
Н
Немецкий язык
Б
Беларуская мова
У
Українська література
М
Музыка
П
Психология
А
Алгебра
Л
Литература
Б
Биология
М
МХК
О
Окружающий мир
О
Обществознание
И
История
Г
Геометрия
Ф
Французский язык
Ф
Физика
Д
Другие предметы
Р
Русский язык
Г
География

Адзначце якасці, уласцівыя словазлучэнню:

а) не мае інтанацыйнай завершанасці;

б) выражае ;

в) словы звязаны падпарадкавальнай сувяззю;

г) складаецца з самастойнага  і службовага слова;

вызначце граматычнае значэнне словазлучэнняў  блакіт неба, марозная смуга, мая кніга.

а) азначальныя;

б) дапаўняльныя;

в)акалічнасныя.

адзначце спалучэнні слоў, якія не з’яўляюцца словазлучэннямі.

а) сто трыццаць першы;

б)  купі хлеба;

в) каля лесу;

г) жытневае поле.

адзначце іменныя словазлучэнні.

а) нехта з нас;

б) сумуючы па радзіме;

в)  сумна без вас;

г) некранутыя сляды.

адзначце  словазлучэнні, у якіх словы звязаны сувяззю кіравання.

а) пакрытыя лесам;

б) бывалі рэдка;

в)  брама манастыра;

г) белыя чайкі.

выпішыце са сказа словазлучэнні, звязаныя сувяззю прымыкання. абазначце, якой часцінай  мовы выражана залежнае слова: мабыць, зіма паварочвала на вясну –  мінулі завеі, удзень пацяплела, а ўначы браўся мароз.  (в. быкаў.)

выпішыце са сказа простае дзеяслоўнае словазлучэнне, вызначце від сувязі:   дзве работы за раз не зробіш.

выпішыце са сказа  кожны са знаёмых  баіць старому аб усім, што на свеце дзеецца  (з. бядуля) словазлучэнне, якое адпавядае характарыстыцы: непадзельнае, простае, іменнае, сувязь – кіраване, адносіны – дапаўняльныя.

адзначце словазлучэнні, у якіх дапушчана памылка ў дапасаванні прыметніка да назоўніка.

а) белая гусь;

б) вострая боль;

в) шырокая дзвер;

г) вялікі шымпанзэ.

перакладзіце на беларускую мову словазлучэнні.

три пассажирских вагона,  болеть гриппом, быстрее ветра, послать за сыном, жениться на красавице, метрах в двадцати,  два раза в месяц, рассказывать о друге, смеяться над ним, отца.

тэст 1 словазлучэнне

варыянт 2

адзначце якасці, уласцівыя словазлучэнню:

а) складаецца з галоўнага  і залежнага слова;

б) з’яўляецца сродкам зносін;

в) не мае пунктуацыйнага афармлення;

г) мае інтанацыйную завершанасць.

вызначце граматычнае значэнне словазлучэнняў  бывалі рэдка, едуць далёка, уранку пацяплела.

а) азначальныя;

б) дапаўняльныя;

в) акалічнасныя.

адзначце спалучэнні слоў, якія не з’яўляюцца словазлучэннямі.

а) чародкі асін;

б)  самая смачная;

в) выходзіць павольна;

г) скончыўся дзень.

адзначце іменныя словазлучэнні.

а) роўнядзь вады;

б) шчаслівы ад поспеху;

в) вельмі хацелася;

г) атрымаў пяцерку.

адзначце словазлучэнні, у якіх словы звязаны сувяззю кіравання.

а) баяўся нечага;

б)  спачатку не паверылі;

в) матчына ласка;

г) далёка ад горада.

выпішыце са сказа словазлучэнні, звязаныя сувяззю прымыкання. абазначце, якой часцінай мовы выражана залежнае слова: неба ўдзень ніжэй прыпадае, ціснецца да зямлі.  (м. стральцоў)

выпішыце са сказа простае дзеяслоўнае словазлучэнне, вызначце від сувязі:   адклад не ідзе ў лад.

выпішыце са сказа  гэты незвычайны поезд і сустрэлі за малай ліпаўкай  партызаны  (і. чыгрынаў) словазлучэнне, якое адпавядае характарыстыцы: непадзельнае, простае, іменнае, сувязь –дапасаванне, адносіны –азначальныя.

адзначце словазлучэнні, у якіх дапушчана памылка ў дапасаванні прыметніка да назоўніка.

а)  выгадны продаж;

б) манная крупа;

в) маленькае калібры;

г) смачнае эскімо.

10. перакладзіце на беларускую мову словазлучэнні.

Показать ответ
Ответ:
egorikysik
egorikysik
12.06.2022 10:34
В повести «Журавлиный крик» шестеро солдат у железнодорожного переезда должны держать оборону в течение суток, обеспечивая отход батальона. Они вступили в неравный бой, не ища для себя Первым заметил немецких мотоциклистов Фишер, он почувствовал: «пришло время, когда определяется весь смысл его жизни» . Ему хотелось, чтобы старшина изменил о нем мнение. Очевидно в эту ночь «не мудреная мерка солдатских достоинств, принадлежащих старшине, в какой-то мере стало жизненным эталоном для Фишера» . Его выстрелы предупредили старшину Карпенко и остальных, и он вправе был позаботиться о себе. Но Фишер не знал, что убежать или затаиться в его положении – вполне пристойно и честно. Ему представилось строгое скуластое лицо старшины, он почти наяву услышал презрительный окрик: « Эх ты, растяпа! » И тогда весь мир для него ограничился укоризненным взглядом сурового старшины и этой цепочкой мотоциклов. И он дождался переднего, выстрелил, попал, и тотчас очередь из автомата размозжила ему голову. 

Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот, риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно. 

После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется. Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать не успел. 

Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной. 

Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши. Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать любой ценой. Это была героическая позиция. 

Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат, которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.

 
0,0(0 оценок)
Ответ:
пике5
пике5
05.03.2020 07:12
Мая родная мова - беларуская, и я кажу гэта з гонарам, бо для мяне яна самая лепшая. Тольки беларуская мова гучыць так милагучна, тольаи у ёй ёсць такия дзиуныя словы, як "дзякуй","добрай раницы/дня/вечара","да пабачэння","кали ласка"... Пра апошния нават Пятрусь Броука написау верш, яки так и называецца:"Кали ласка". У любимай мове, роднай, наскай Ах, якия словы "кали ласка"! Як звиняць яны сярдэчную струною, Праз усё жыццё идуць са мною! Апошни радок напаминае мне об тым, што мы, беларусы, забываем нашу мову, карыстаючыся рускай. Наконт гэтага Лёля Багданович пиша: Давайце не цурацца нашай мовы, Заужды на мове роднай размауляць, Бо хиба ёсць пяшчотней што, чым словы, Якия з вуснау матчыных гучаць. И не адна яна хвалюецца з гэтай нягоды. Пимен Панчанка таксама хоча звярнуцца да людзей и пиша так: Кажуць, мова мая аджывае Век свой цихи: ёй зникнуць пара, Для мяне ж яна вечна жывая, Як раса, як сляза, як зара. На беларускай мове написана шмат вершау и апавяданняу, але хочацца, каб не тольки у вершах шучали ласкавыя, пявучыя беларуския словы, але яшчэ и у жыцци, кожны дзень чуць непауторнае "добры дзень", цудоунае "дзякуй", чароунае "кали ласка" и милагучнае "будзьце ласкавы".
0,0(0 оценок)
Популярные вопросы: Беларуская мова
Полный доступ
Позволит учиться лучше и быстрее. Неограниченный доступ к базе и ответам от экспертов и ai-bota Оформи подписку
logo
Начни делиться знаниями
Вход Регистрация
Что ты хочешь узнать?
Спроси ai-бота