Тэст «Сказы з адасобленымі членамі»
А1.Адзначце няправільнае сцвярджэнне:
а) Члены сказа, выдзеленыя па сэнсе і інтанацыі, называюцца адасобленымі.
б) Азначэнні, выражаныя дзеепрыметнікавымі зваротамі, адасабляюцца незалежна ад месца ў сказе.
в) Заўсёды адасабляюцца акалічнасці, якія канкрэтызіруюць, дэталізуюць папярэднія акалічнасці.
г) адасабляюцца прыдаткі са злучнікам як, калі яны маюць значэнне прычыны.
А2. Адзначце сказы, дзе азначэнні трэба адасобіць.
1. Ля пасыпанай жоўтым пясочкам дарожкі растуць кветкі.
2. Поўны вяжкіх дум ён задрамаў толькі пад раніцу.
3. Абросшая вербамі спакойна цякла рэчка каля самых хат.
4. Снуючы высока ў небе раняла птушка мяккія, ласкавыя мелодыі.
5. У вячэрнім паветры крыху вільготным ад блізкай ракі прыемна пахне шыпшынай.
А3. Чым выражана адасобленае дапасаванае азначэнне?
Дзве ялінкі, кучаравыя, з доўгімі лапкамі, ганарліва выглядалі з бярэзніку.
1. Прыметнікам з залежнымі словамі.
2. Дзеепрыметнікавым зваротам.
3. Адзіночным прыметнікам.
4. Адзіночным дзеепрыметнікам.
А4. У якім сказе прыдатак не з’яўляецца адасобленым?
1. Флора або расліннасць Белавежскай пушчы зацікавіла вучоных іншых краін.
2. Чалавек стрыманы і далікатны ён усё ж не змог прамаўчаць цяпер.
3. Шырокай светлай паласой нясе свае воды Дняпро любімая рака ўсходніх славян.
4. Як урач забараняю вам начную работу.
5. Ліда як сакратар камісіі прешая села за стол.
А5. Адзначце сказы з адасобленымі акалічнасцямі, якія выражаны дзеепрыслоўнымі зваротамі.
1. Ганна апрануўшыся выйшла з хаты.
2. Ціха крадучыся падступаў змрок.
3. Радасны Васілёк пабег дамоў падскокваючы.
4. Няглездячы на мароз на вуліцы было многа народу.
5. Няма чаго сядзець склаўшы рукі.
6. Хлопцы беглі не гледзячы на дарогу.
А6. Адзначце сказы з удакладняльнымі акалічнасцямі.
1. У вёсцы спакойна, а тут на возеры ад вады патыхае свежасцю.
2. Над возерам над мастом над берагам са свістам праляталі качкі.
3. На абочыне дарогі каля кустоў цвітуць блакітныя незабудкі.
4. Усе за выключэннем пятра апладзіравалі спявачцы.
5. Спыніліся на ўзлессі пад старымі каржкаватымі хвоямі.
А7. Адзначце сказы, у якіх словы асабліва, нават, апрача, пераважна маюць удакладняльнае значэнне.
1. Ніхто нават вецер не кране галін яблынь і груш у белай квецені.
2. На палях апрача пшаніцы рассцілаюцца цэлыя лясы сланечніку.
3. У паход выбралася пераважна моладзь.
4. Лес пераважна дубовы стаяў на ўзгорку.
5. Асабліва я не ганюся за сучаснай модай.
6. Вада ў возеры пацямнела і стала нібы гусцейшая асабліва ля супрацьлеглага берага.
А8. Колькі косак трэба паставіць у сказе?
Наспех павячэраўшы мы наслалі яловых лапак сабраных тут жа побач са стаянкай і накрыўшы іх коўдрамі ляглі спаць.
1. 4;
2. 5;
3. 6;
4. 7;
Мотив действительно безыскусен: интеллигент, близорукий книжник, боится упреков в нерасторопности и трусости больше, чем смертельной опасности, он хочет соответствовать меркам старшины, то есть общей мерки долга, тягот, риска. Он хочет быть вровень с другими, иначе ему – стыдно.
После Фишера, в самый разгар боя на переезде гибнут Карпенко и Свист. О себе Карпенко не очень тревожился: он сделает все, что от него потребуется. Это надежный служака, не избалованный жизнью. Его действия в бою предрешены. А смерть Свиста наступила вследствие неравного единоборства с немецким танком: он бросил одну за другой гранаты под гусеницы, но отбежать не успел.
Повесть заканчивается, когда Василий Глечик, самый юный из шестерых, еще жив, но, судя по всему, обречен. Мысль о том чтобы оставить позицию была для него неприемлемой. Нельзя нарушить приказ комбата, его нужно выполнить любой ценой, и, конечно, присяга и долг перед родиной.
Писатель дал почувствовать, как горько, когда обрывается такая чистая и молодая, верующая в добро жизнь. До Глечика донеслись странные печальные звуки. Он увидел, как за исчезающей стаей летел отставший, видно, подбитый журавль; отчаянный крик птицы безудержной тоской захлестнул сердце юноши. Этот журавлиный крик – полная печали и мужества песня прощания с павшими и призывный клич, возвещающий о смертельной опасности, и этот мальчик потрясенно открыл для себя: ему скоро предстоит умереть и ничего изменить нельзя. Он схватил единственную гранату и занял свою последнюю позицию. Без приказа. Хорошо зная, что это конец. Не желая умирать и, не умея выживать любой ценой. Это была героическая позиция.
Герои повести «Журавлиный крик» при всем разнообразии своих характеров схожи в главном. Все они сражаются до конца, своей кровью, своей жизнью обеспечивая организованный отход батальона. Через их трагическую судьбу очень убедительно показывается трагедия первых военных лет и реалистически раскрывается неброское во внешних своих проявлениях мужество солдат, которые в конечном итоге обеспечили нашу победу.
Добавь в лучший ответ ❤️☀️