22-BILET
1. “Yoqub Ahmedov” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Berilgan gaplarga har yoki hech soʻzlaridan mosini qoʻyib yozing.
faslning oʻz ziynati bor, ... faslning oʻz tarovati.
Savob ishni ... kim ... kun qilishi kerak.
Biz ... kimdan kam emasmiz.
yerni qilma orzu, ... yerda bor toshu tarozu.
3. Mardlik deganda nimani tushunasiz? Soʻzlab bering.
23-BILET
1. “Sharafli burch” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Berilgan birikmalardan foydalanib, gaplar tuzing va yozing.
Yaxshilarga intilib, kattalarga taqlid qilib, yomondan qoch, aqllidan
oʻrgan, savodxon biladi, ojizlarga koʻmaklashdi, intilganga ergashish.
3. “Bugungi ishni ertaga qoldirma” maqolining mazmunini tushuntirib bering.
24-BILET
1. “Odobli boʻling” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Sifatdoshli birikmalarni ajratib yozing.
Kitobga yozilgan, kitob oʻqilgan, oʻqilgan kitob, bizning maktab,
jihozlangan uy, qishloqda tugʻilgan.
3. Sogʻlik haqidagi maqollardan 2 tasini aytib bering va ma’nosini tushuntiring.
25-BILET
1. “Ona – ulugʻ zot” matnini oʻqing, matn mazmunini soʻzlab bering.
2. Berilgan soʻzlar yordamida soʻz birikmalari tuzing.
Javon, stol, stul, divan, gilam, taom, non, ovqat,
jigarrang, katta, qizil, yumshoq, mazali, issiq, shirin.
3. Qanday xalq amaliy san’at turlarini bilasiz? Ma’lumot bering
26-BILET
1. “San’at” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Nuqtalar oʻrniga kerakli qoʻshimchalarni qoʻyib koʻchiring.
Aqlli oʻzi... ayblar, aqlsiz – doʻsti... .
Yaxshi... bogʻ qoladi, yomon... dogʻ.
Bir katta... gapi... kir, bir kichik... .
3. “Men kelgusida ... boʻlmoqchiman, chunki...” orzularingiz haqida soʻzlab
bering.
27-BILET
1. “Me’moriy obidalar” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Berilgan gaplarga mos savollar yozing.
-
- Maktabimizda shaxmat, basketbol, boleybol, futbol toʻgaraklari bor.
-
- Sport sogʻlom va baquvvat boʻlishga yordam beradi.
3. “Doʻstimni hurmat qilaman, chunki...” sababini misollar bilan tushuntiring.
28-BILET
1. “Iqtidorli va iste’dodlilar taqdirlanmoqda” matnini oʻqing, mazmunini soʻzlab bering
2. Berilgan soʻzlarning sinonimini yozing va ma’nosini tushuntiring.
Ozoda, xushchaqchaq, toʻgʻrisoʻz, keksalik, chiroyli, bilimli.
3. Ilmsiz inson mevasiz daraxt deganda nimani tushunasiz. Izohlang.
29-BILET
1. “Orzular qanotida” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob bering.
2. Nuqtalar oʻrniga mazmuniga mos kirish soʻzlarni qoʻying.
, men uni ertaga koʻraman.
, futbol jamoamiz musobaqada yutqazib qoʻydi.
3. Mehmon kutish odobini qanday tushunasiz. Misollar bilan soʻzlab bering.
30-BILET
1. “Yoshlikdagi orzular” matnini oʻqing, matn yuzasidan savollarga javob
bering.
2. Gaplardagi undalmalar qaysi soʻzlar bilan ifodalanganini aniqlang va qavs ichiga yozing.
Ahmadjon, kitobingizdan foydalansam boʻladimi?
Hoy sen, menga qara-chi.
Shunday demaysizmi, azizim, quloq soling soʻzimga.
Toʻrtinchi, birinchiga javob bering.
3. Haqiqiy doʻst qanday boʻlishi kerak? Tushuntirib bering.
2)его возвышенная любов к родине побуждает его идти в бой за свою веру поэтому ольшинство времени он проводит на ЗС( так же смотри 1 вопрос)
3)Жесток но справелив,
4) хочется мне сказать ван панове что такое есть наше товарищество. вы слышали от отцов и дедов в какой чести у всех была земля наша и грекам дала знать себя и с царграда брала червонцы и города были пышные и храмы и князья все взяли бусурмане все пропало только остались мы мы сирья да как вдовище после крепкого мужа сирая так же как и мы земля наша вот в какое время подали мы товарищи руку на братсво вот на чем стоит наше товарищество нет уз святее товарищества отец любит любит своё дитя мать любит своё дитя дитя отца и мать пуст все знают что такое жить в русской земле товарищи
5)гордится ими, хотел чтоб они были такие же как и они...и не каждый отец сможет убить своего сына...Я ТЕБЯ ПОРОДИЛ Я ТЕБЯ И УБЬЮ
(11) Тот, кто был в Кижах, видел, вероятно, что вдоль всего острова тянется каменная гряда. (12) Гряда высокая, она плавно изгибается, точно хребет гигантского животного, повторяя изгибы бегущей рядом дороги. (13) Этот хребет образовывался столетиями. (14) Крестьяне освобождали свои поля от камней – валунов и булыжников – и сваливали их здесь, у дороги. (15) Так образовывался ухоженный рельеф большого острова, весь дух которого пронизан ощущением многовековья.
(16) Можно сказать, что пейзаж на Руси в основном формировался усилиями двух великих культур: культуры человека, смягчающего резкости природы, и культуры природы, в свою очередь смягчавшей все нарушения равновесия, которые невольно вносил в нее человек. (17) Ландшафт создавался, с одной стороны, природой, готовой освоить и прикрыть все, что так или иначе нарушил человек, а с другой – человеком, мягчившим землю своим трудом и смягчавшим пейзаж. (18) Отметим, что обе эти культуры как бы поправляли друг друга и создавали гармоничность русской равнины.
(19) Таким образом, отношения природы и человека строятся по принципу взаимовлияния двух культур, каждая из которых развивается, обогащаясь за счет другой.